SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

04 August 2008

Tindakan Wan Azizah lepas jawatan bazir wang rakyat

GEORGETOWN: Tindakan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding pada pilihan raya kecil, bukan saja mengkhianati amanah pengundi di kawasan itu malah membazirkan wang rakyat.

Ahli Majlis Tertinggi Umno (MT), Datuk Seri Syed Hamid Albar, berkata tindakan Wan Azizah itu hanya menyusahkan pengundi kawasan berkenaan yang sudah memilihnya pada pilihan raya umum lalu.

"Pengundi Permatang Pauh seharusnya berasa tidak puas hati kerana Wan Azizah tidak bersungguh-sungguh untuk menjadi wakil rakyat dan memegang jawatan itu untuk suaminya," katanya selepas mendengar taklimat keselamatan dan pencegahan jenayah di Ibu Pejabat Polis Pulau Pinang di sini, semalam.

Beliau diminta mengulas tindakan Wan Azizah melepaskan kerusi Parlimen Permatang Pauh yang disandang sejak tiga pilihan raya lalu, Khamis lalu semata-mata untuk membolehkan suaminya bertanding di kawasan itu. Syed Hamid berkata, tindakan Wan Azizah itu juga menyusahkan pihak lain termasuk polis untuk memastikan keselamatan dan ketenteraman awam terpelihara sepanjang pilihan raya kecil itu.

Selain itu, ia juga menambahkan beban tugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang baru saja mengendalikan Pilihan Raya Umum 2008 pada Mac lalu serta membazir wang kerajaan.

Di MACHANG: Ahli Majlis Teringgi (MT) Umno, Tan Sri Rahim Thamby Chik, berkata usaha Anwar bertanding kerusi Parlimen Permatang Pauh yang dikosongkan isterinya, adalah tindakan untuk agenda politiknya. Beliau berkata, dalam saat ini, Anwar singkirkan isterinya untuk mendapat tempat yang lebih baik dan berusaha untuk mengekalkan status politiknya walaupun sedang berdepan tindakan undang-undang.

Di KOTA BHARU: Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Dr Latiff Ahmad, berkata BN tidak perlu meletakkan calon pada pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh kerana Anwar mempunyai taktik tertentu demi kepentingan peribadinya.

"Anwar ingin jadikan pilihan raya kecil itu sebagai "mahkamah rakyat" dalam usaha meraih simpati masyarakat di situ selain medan untuk berdebat bagi menutup segala perbuatan jenayahnya selama ini," katanya.

Di KETEREH: Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Tan Sri Annuar Musa, menganggap usaha mengadakan pilihan raya kecil itu akan membazirkan duit kerajaan dan rakyat. Katanya, negara baru saja mengadakan pilihan raya umum ke-12 baru-baru ini dan sekiranya diadakan satu lagi pilihan raya walaupun pilihan raya kecil, ia sudah tentu membabitkan pembaziran wang rakyat.

Di KUALA LUMPUR: Ketua Puteri Umno, Datuk Noraini Ahmad menyifatkan keputusan Wan Azizah, melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh adalah tidak munasabah dan menipu rakyat di sana. Noraini berkata, keputusan Wan Azizah yang juga Ketua Pembangkang wanita pertama di Parlimen memberi laluan kepada suaminya, Anwar, bertanding dalam pilihan raya kecil di kawasan itu dilihat akan menyusahkan rakyat kerana terpaksa keluar mengundi untuk kali kedua dalam tempoh empat bulan yang bukan disebabkan oleh masalah kesihatan atau kematian Ahli Parlimen.
.