SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

04 August 2008

Saiful teman Anwar ke luar negara tiga kali

KUALA LUMPUR: Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mendakwa diliwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, mendedahkan dia mengiringi Penasihat Parti Keadilan rakyat (PKR) itu ke luar negara sebanyak tiga kali tahun ini.

Dalam blognya, `Demi Allah, Bangsa dan Negara' kelmarin, Mohd Saiful menerangkan tugasnya sebagai `coffee boy' termasuk mengiringi pemimpin PKR berkenaan ke tiga negara itu. Destinasi pertama adalah Hong Kong, diikuti Bangkok, Thailand. Kedua-dua lawatan ini adalah pada awal dan akhir Mei lalu. Satu lagi destinasi ialah Singapura antara 16 hingga 18 Jun lalu.

Selain itu, katanya, tugasnya membantu Ketua Staff, Ibrahim Yaacob, mengurus jadual Anwar dan mengatur pertemuan sulit. Pertemuan sulit itu termasuk Ahli Parlimen yang hendak melompat parti dengan mesyuarat diadakan di sebuah kondominium, iaitu Kondo Desa Damansara, yang dikatakan milik seorang ahli atau pemimpin Pas bernama Hassanudin.

Mohd Saiful, 23, membuat laporan polis pada 28 Jun lalu mendakwa Anwar meliwatnya beberapa kali, termasuk kali terakhir di sebuah kondominium di Damansara dua hari sebelum laporan polis dibuat.

Berikutan dakwaan itu, Anwar ditahan bagi membantu siasatan kes itu pada 16 Julai lalu dan dibebaskan keesokan hari. Dalam blog itu juga, Mohd Saiful menyerahkan kepada pembaca sama ada mahu mempercayai pendedahan itu serta mencadangkan mendapatkan penjelasan Anwar sendiri mengenai dakwaannya.

Berikutan kesnya selesai disiasat polis, Mohd Saiful mengumumkan akan menunaikan janjinya untuk melakukan sumpah berhubung kejadian liwat itu dalam jangka masa terdekat serta berdoa agar Pejabat Peguam Negara mengambil kes itu bagi mendapatkan keadilan. Mohd Saiful juga mengambil kesempatan mengucapkan selamat bertanding kepada Anwar dalam pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh.
.