SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

04 August 2008

Ezam sedia dedah rahsia Anwar

Maklumat bergantung kepada suasana kempen pilihan raya Permatang Pauh

KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Angkatan Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamad Ezam Mohd Nor, sedia mendedahkan rahsia lebih besar Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, ketika kempen pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh.

Mohamad Ezam berkata, pendedahan itu bergantung kepada suasana kempen pilihan raya kecil itu yang tarikhnya akan diumumkan minggu depan.

Beliau yang menyifatkan Anwar sebagai licik berpolitik tidak mahu memperincikan mengenai rahsia itu kerana kemungkinan akan memberi kelebihan kepada bekas Timbalan Perdana Menteri dalam pilihan raya itu.

"Untuk menghadapi Anwar, saya perlu lebih berhati-hati bagi mengelakkan tersalah langkah.

"Bagaimanapun, saya bertanggungjawab menyatakan kebenaran yang semua orang patut tahu," katanya ketika dihubungi Berita Minggu, semalam.

Beliau berkata, ada sesetengah rahsia sudah diumumkan ketika berceramah kepada orang ramai seperti perjuangan Anwar yang sudah terpesong jauh dari prinsip untuk membela kepentingan orang Melayu. Katanya, Anwar dikatakan membawa konsep politik baru, iaitu politik berbilang kaum dalam PKR, tetapi pendekatan itu hanya akan mengancam kemakmuran dan keselamatan negara selain menjurus kepada kehancuran orang Melayu.

Di SHAH ALAM, Mohamad Ezam melabelkan Anwar sebagai bukan 'pendekar sejati' kerana memilih untuk bertanding di Parlimen Permatang Pauh.

"Selama ini orang kata Anwar ni seorang pejuang sejati atau pendekar dan saya pun dulu percayalah dia betul-betul pejuang. Dia bukan pendekar, dia dah tunjuk dirinya yang sebenar.

"Kalau betul dia pendekar dia tak menyorok di kawasan selamat. "Kalau dia pendekar dia sepatutnya pergi ke tempat paling sukar untuk menang dan di situlah tempat dia turun dan bertanding,'' katanya dalam ceramah perdana anjuran Umno Bahagian Shah Alam di sini, malam kelmarin.

Sementara itu, katanya persoalan sama ada beliau dipilih menjadi calon Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil itu tidak penting walaupun sebelum ini menyatakan kesediaannya menentang Anwar di Permatang Pauh.

"Paling utama sekarang adalah memastikan sesiapa saja yang menjadi calon bertanding menentang Anwar mampu mencapai kemenangan," katanya. Umno Permatang Pauh dilaporkan mahu anak tempatan dipilih menjadi calon dan meminta pucuk pimpinan parti tidak mencalonkan orang luar seperti Ezam atau Exco Pergerakan Pemuda Umno, Datuk Pirdaus Ismail yang pernah bertanding.

Ketuanya, Datuk Abdul Jalil Abdul Majid, memberi alasan bahawa ini bagi memudahkan Umno bahagian itu dan BN menjalankan kerja merampas Parlimen itu daripada pembangkang.
.