SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

09 June 2008

Abdullah jumpa ketua cawangan UMNO untuk dapat maklum balas


Pertemuan Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dengan semua ketua cawangan UMNO di setiap negeri adalah bertujuan untuk mendengar pandangan, keluhan dan mendapat maklum balas daripada akar umbi.

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib berkata, lawatan dan pertemuan itu membolehkan ahli-ahli cawangan di bahagian yang dilawati berinteraksi secara langsung dengan Presiden parti.

Menurut beliau, lebih penting, program itu memberi kesempatan kepada Abdullah untuk menjelas dan meredakan isu-isu yang berbangkit.

''Yang lebih penting ia turut memberi peluang kepada para pemimpin terbabit meluahkan apa yang terbuku di hati mereka selama ini.

''Lawatan Presiden sudah bermula dan pertemuan akan diadakan lebih intensif untuk mengetahui apa masalah yang dihadapi di peringkat akar umbi.

''Sebelum ini, Abdullah hanya bertemu dengan Ahli Majlis Tertinggi (MT), ketua bahagian dan kali ini dengan ketua cawangan pula untuk mendapat maklum balas,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau memberitahu demikian ketika diminta mengulas pertemuan Presiden UMNO dengan 800 ketua cawangan UMNO dari Pahang di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Semalam Abdullah mengadakan pertemuan membabitkan kira-kira 1,500 cawangan UMNO dari Perak di PWTC.

Menurut Muhammad, lawatan Abdullah yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) cukup penting dalam usaha mengembalikan keyakinan pemimpin di peringkat cawangan pada pucuk pimpinan parti.

Pertemuan itu kata beliau, dapat menjelaskan banyak kekeliruan yang berlaku dan semua itu penting bagi mengukuhkan kekuatan parti dan kepimpinan.

Beliau berkata, program yang pertama kali diadakan ini akan membolehkan kira-kira 20,000 pemimpin di peringkat akar umbi memberikan pandangan mereka kepada Presiden UMNO.
Muhammad Taib berkata, sepanjang sesi pertemuan antara Presiden dan pemimpin di peringkat akar umbi, Abdullah mendengar banyak pandangan dan mendapat maklum balas mengenai apa yang berlaku di peringkat bawahan.

''Setakat ini, maklum balas yang diperoleh daripada pertemuan itu sangat menggalakkan selain penerangan yang diberikan oleh Abdullah dapat diterima pemimpin di peringkat bawahan,'' katanya.

Katanya, Perdana Menteri telah mengadakan perjumpaan dengan pemimpin UMNO Selangor, Pulau Pinang dan Kedah sebelum diteruskan ke beberapa negeri yang belum dilawati lagi.