SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

16 August 2008

Rahsia Anwar senjata Ezam di Permatang Pauh

PETALING JAYA: Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamad Ezam Mohd Nor mengulangi pendiriannya bahawa akan mendedahkan semua rahsia Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Permatang Pauh.

Ezam berkata, beliau sudah tidak dapat lagi menerima segala tohmahan yang dilemparkan kepadanya oleh Anwar melalui laman-laman blog dan mengambil keputusan nekad untuk membela dirinya.

“Beliau (Anwar) tidak ‘menyerang’ saya secara terus tetapi menggunakan orang-orangnya untuk memburuk-burukkan saya di laman-laman blog termasuk dalam Harakah Daily dan Malaysia Today mengatakan saya masuk Umno kerana wujud konspirasi dan disogok dengan wang.

“Saya akan jawab segala tuduhan itu di Permatang Pauh nanti untuk membersihkan nama saya dan mendedahkan semua rahsia Anwar termasuk sebab sebenar saya meninggalkan beliau (Anwar) kerana sebelum ini, saya sudah beritahu, jika saya masih lagi diserang dengan fitnah-fitnah seperti ini, saya akan lakukannya (dedahkan rahsia),” katanya ketika dihubungi mStar Online, hari ini.

Ezam berkata, dengan mendedahkan semua rahsia Anwar akan membuktikan ‘kepalsuan’ bekas Timbalan Perdana Menteri itu yang selama ini sering menguar-uarkan bahawa beliau adalah mangsa fitnah dan konspirasi kerajaan Barisan Nasional untuk memusnahkan karier politiknya.
Ezam berkata, esok, beliau dan 100 bekas ahli Pemuda PKR akan ke Permatang Pauh untuk menyertai jentera BN di Bahagian itu untuk menghadapi pilihan raya kecil menentang Anwar pada 26 Ogos ini.

"Saya akan mengadakan banyak perjumpaan tertutup dengan rakan-rakan dari Umno, PKR dan juga PAS untuk menerangkan kepada mereka asas-asas mengapa mereka perlu mengundi BN dan bukan PKR,” katanya.

Ketika ditanya mengenai segelintir ahli Umno yang masih tidak yakin dengan keikhlasannya menyertai kembali parti itu, Ezam berkata, ini bukan masanya untuk beliau cuba mengubah persepsi tersebut.

“Ini bukan masanya. Saya mahu terus bekerja dan menggempur Permatang Pauh untuk menentang Anwar habis-habisan.

“Apa yang penting, saya mahu tunaikan tanggungjawab untuk menyatakan kebenaran dan mendedahkan kepalsuan Anwar.

“Saya yakin jika saya benar-benar ikhlas, mereka akan dapat menilainya sendiri... tidak perlu mengambil hati,” katanya.

Mengenai pemilihan Ahli Dewan Undangan Negeri Seberang Jaya, Datuk Arif Shah Omar Shah sebagai calon BN menentang Anwar, Ezam menyifatkan Arif Shah sebagai antara calon terbaik yang dipilih BN.

"Saya mengenali beliau. Beliau memang seorang yang kuat berkerja, berkhidmat dengan cemerlang dan mempunyai rekod hebat kerana berjaya memenangi DUN Seberang Jaya selama dua penggal.

"Tidak mustahil beliau akan merampas kembali kerusi Permatang Pauh walaupun ia adalah kubu kuat Anwar.

"Saya nekad akan bantu beliau (Arif Shah) berjuang habis-habisan," katanya
.