SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

16 August 2008

Pas perlu tampil pertahan cara saiful angkat sumpah

BUKIT MERTAJAM 16 Ogos – Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamad Ezam Mohd. Nor mendesak Pas tampil mempertahankan cara Mohd. Saiful Bukhari Azlan mengangkat sumpah kerana ia dilakukan mengikut proses Islam.

Menurut Ezam, memandangkan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertikaikan sumpah tersebut, maka sebagai sebuah parti Islam, Pas harus mempertahankannya.

"Saya ada banyak kawan-kawan di kalangan parti Pas, jadi saya yakin mereka akan meletakkan Islam lebih daripada kepentingan lain.

"Saya percaya mereka akan melihat isu ini dengan serius dan berlaku adil kepada Saiful kerana bukan senang untuk seseorang itu melakukan sumpah laknat seperti yang dilakukan oleh bekas pembantu khas Anwar itu,'' katanya.

Beliau berkata demikian ditemui selepas mengiringi calon Barisan Nasional (BN), Datuk Arif Shah Omar Shah pada proses penamaan calon di Institut Perguruan Tuanku Bainun di sini hari ini.

Menurut Ezam, untuk berlaku adil kepada Saiful, pihak-pihak yang mempertikaikannya perlu meneliti dakwaan berkenaan dan memberi ruang kepada Saiful mendapatkan keadilan.

"Tetapi kalau saya sebagai Anwar, saya tidak akan cakap banyak, terus buat sumpah yang sama di masjid untuk membuktikan bahawa diri saya tidak bersalah,'' katanya.

Ditanya mengenai sokongan terhadap Anwar pada pilihan raya kecil ini, Ezam berkata, beliau melihat sokongan yang diberikan itu tidak seperti dulu iaitu pada masa era reformasi.

"Saya nampak mood mereka pun tidak macam dulu. Dulu mereka susah nak menerima apa juga benda melibatkan Anwar termasuk isu-isu melibatkan dakwaan liwat,'' katanya.

- Utusan
.