SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

16 August 2008

Anwar gadai maruah bangsa – Ibrahim Ali

KOTA BHARU 15 Ogos – Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim telah menggadai maruah bangsa sendiri apabila menyokong cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim supaya Universiti Teknologi Mara (UiTM) dibuka kepada bukan bumiputera.

Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali menyifatkan tindakan itu hanya kenyataan popular Anwar untuk meraih sokongan pengundi bukan bumiputera menjelang pilihan raya kecil Permatang Pauh pada 26 Ogos ini.

Katanya, beliau juga sanggup menggadaikan nyawanya jika benar Anwar mahu menghapuskan hak keistimewaan Melayu sedikit demi sedikit.

"UiTM adalah darah daging saya, darah bangsa saya dan saya rela bergadai nyawa untuk mempertahankannya. Jangan sesiapa cuba mengganggu-gugat keistimewaan ini.

"Walaupun saya tidak popular, saya rela tidak menjadi Perdana Menteri, tidak guna menjadi Perdana Menteri kalau menjual maruah bangsa sendiri," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai kenyataan Anwar yang menyokong cadangan supaya UiTM membuka kuota 10 peratus kepada pelajar bukan bumiputera .

Anwar dalam sidang akhbar bersama pemimpin DAP termasuk Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng dan Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Chong Eng, hari ini berkata, angka itu kecil sahaja dan syor yang dibangkitkan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim itu tepat dan kena pada masanya.

- Utusan.
.