SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

16 August 2008

Ibrahim Ali: Budaya tidak sihat Umno menular ke PAS

IPOH: Budaya tidak sihat yang wujud dalam Umno kini mula menular ke dalam PAS, kata Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali.

"Hanya yang membezakan PAS dan Umno ialah kita belum dengar lagi pemimpin PAS telibat dengan pengambilan minuman keras, judi serta yang berkaitan dengan isu keruntuhan moral," katanya.

Tambah beliau pemimpin PAS hari ini lebih mementingkan kuasa dan pangkat sehingga ada yang merebut pangkat 'datuk'.

Menurutnya ahli dalam komponen Pakatan Rakyat kini lebih menunjukkan ketamakan kuasa melalui perebutan beberapa projek seperti tanah dan konsesi pasir.

Beliau yang hadir sebagai pemerhati berkata demikian selepas menghadiri majlis Perasmian Muktamar Tahunan PAS ke-54 di Stadium Indera Mulia di sini hari ini.

Selain itu katanya Ucapan Dasar Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang disifatkan sebagai 'lembut' dan terlalu umum.

"Banyak isu-isu penting tidak disentuh dengan baik dan berkesan. Isu ekonomi yang melanda negara misalnya tidak dihuraikan dengan jelas," katanya.

Tambah beliau tiada gesaan tegas terhadap kerajaan berhubung isu untuk menurunkan harga minyak memandangkan harga minyak dunia bagi bahan bakar itu kini menurun kepada USD113 setong daripada USD142 setong sebelum ini.

Jelas beliau Abdul Hadi perlu memberi fokus kepada isu-isu penting seperti ini terutamanya apabila muktamar ini adalah yang pertama selepas kemenagan cemerlang pas selepas pilihan raya umum yang lalu.
.