SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

13 June 2008

Harap rakyat faham rasional kenaikan harga minyak: PM

KOTA BHARU: Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meminta rakyat memahami rasional kenapa kerajaan menaikkan harga bahan api baru-baru ini tanpa sedikit pun niat untuk menambah beban mereka.

Beliau berkata apa yang dilakukan kerajaan sehingga terpaksa menaikkan harga sebanyak 78 sen untuk petrol dan RM1 untuk diesel adalah sesuatu yang tidak dapat dielakkan walaupun memahami ia amat perit untuk ditanggung rakyat.

“Harga minyak kini terus naik dan kerajaan terpaksa menambah subsidi lagi,” katanya ketika pada majlis makan tengah hari bersama pemimpin masyarakat dan pegawai kanan kerajaan sempena lawatan seharinya ke Kelantan hari ini.

Turut hadir, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Jeanne Abdullah, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Mustapa Mohamed dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Tan Sri Annuar Musa. Abdullah mengulangi jaminan bahawa harga bahan bakar itu tidak akan dinaikkan lagi tahun ini walaupun kerajaan akan terus menanggung subsidi yang meningkat.

“Kita (kerajaan) memahami masalah rakyat dan sedang berusaha memastikan kenaikan minyak baru-baru ini tidak akan menambah beban mereka dan sebab itu kita beri jaminan harga tidak dinaikkan lagi (tahun ini),” katanya.

Beliau berkata isu kenaikan harga bahan bakar itu akan diperincikan lagi dalam pertemuannya dengan rakyat di Yayasan Kemiskinan Kelantan (YKK), Padang Kala di sini, malam ini.

— Bernama