SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

13 June 2008

Anwar - Sampai bila mahu bohong

DALAM kehidupan rakyat yang makin tersepit dengan segala penanggungan kos untuk sara hidup, Dato Seri Anwar Ibrahim terus menyemarakkan keinginannya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia dengan mengambil kesempatan di atas kenaikan harga minyak di pasaran dan mendabik dada mendakwa bahawa beliau mampu menyelesaikan kenaikan tersebut sekiranya Pakatan Palsu Rakyat menjadi kerajaan dan beliau menjadi Perdana Menteri.

Tindakan Anwar yang semakin berbelit-belit ini dan menuduh kerajaan Barisan Nasional menyusahkan rakyat dilihat hanya sekadar sebuah lagi retorik ataupun auta Anwar untuk menjadikan Kerajaan Barisan Nasional dipandang sinis oleh rakyat. Anwar hanya mahu menjadi Perdana Menteri dan kenaikan harga minyak dijadikan senjata untuk melunaskan cita-cita beliau yang lebih kepada pengamalan politik dendam peribadi.

Anwar sebagai Ketua Umum KeADILan telah banyak berbohong sejak akhir-akhir ini dan beliau terpaksa sering mencipta pembohongan demi pembohongan bagi mengekalkan kepercayaan rakyat terhadap diri beliau dan cuba mencari jalan supaya Pakatan Palsu Rakyat terus diterima oleh rakyat di Negara ini.

Kita tidak tahu di mana rasionalnya rakyat boleh mempercayai segala janji-janji yang sedang ditaburkan oleh manusia bernama Anwar Ibrahim ini. Kita juga tidak tahu apakah sebenarnya rakyat Negara ini sememangnya mudah tertipu dengan segala gaya dan bahasa badan Anwar Ibrahim dan apakah rakyat Malaysia sudah lupa kenapa Anwar dipenjarakan enam tahun lalu, terpenjara bukan kerana kes liwat ataupun menggoda isteri orang, beliau terpenjara kerana menyalahgunakan kuasa.

Apakah mampu seorang bekas banduan mencipta keajaiban untuk Negara ini? Apakah mampu seorang yang pernah diberikan kuasa tetapi akhirnya menyalahgunakan kuasa tersebut untuk kepentingan peribadi boleh dipercayai untuk menjadi seorang Perdana Menteri yang baik serta sanggup berkorban untuk rakyat.

Anwar tidak perlu mengambil kesempatan mempopularkan diri, kononnya mampu mengatasi ataupun menurunkan harga minyak di pasaran, ini soal pasaran dunia dan untuk dalam negara terlebih dahulu, Anwar kena membuktikan bahawa beliau bukan memimpin sebuah parti yang munafik, bukan memimpin gagasan Pakatan Palsu Rakyat yang akan menipu rakyat. Anwar juga terus menipu rakyat dengan slogan Ketuanan Rakyat dan ini membelakangi orang Melayu sendiri.

Anwar perlu mengkotakan janji-janji dalam manifesto PRU12 lalu. Anwar kena buktikan bahawa mampu melakukannya sebelum berbicara soal menjadi Perdana Menteri ataupun apa sahaja kerana sehingga ke hari ini, baik Selangor, Kedah, Perak dan juga Pulau Pinang, janji-janji dalam manifesto tersebut hanya sekadar tinggal janji semata-mata.

Kerakusan kepimpinan yang diketuai oleh Anwar ini semakin terserlah dan Selangor, belum apa-apa, sudah ada pegawai kanan di pejabat Menteri Besar di soal siasat BPR kerana disyaki terlibat rasuah dalam pemberian kontrak pembersihan sampah.

Tindakan demi tindakan serta kenyataan demi kenyataan yang dilemparkan oleh Anwar Ibrahim selepas sahaja selesai PRU12 lalu dilihat lebih kepada maksud seperti mahu mengkhianati negara dan rakyat, meletakkan pentadbiran kerajaan dalam suasana yang tidak tenteram dan secara tidak langsung menakutkan pelabur-pelabur luar untuk datang melabur apabila Anwar tanpa segan silu menyatakan bahawa Kerajaan Barisan Nasional akan tumbang dan digantikan dengan kerajaan Pakatan Palsu Rakyat.

Tindakan ini mampu mencetuskan kebimbangan di kalangan pelabur-pelabur luar dan apakah Anwar seorang nasionalisme ataupun patriotisme kerana sanggup meletakkan kepentingan peribadi untuk menjadi Perdana Menteri sebagai lebih utama daripada kepentingan negara dan rakyat.

Anwar seakan semakin tipis semangat cintakan bangsa dan agama dan beliau juga dilihat seperti sanggup mengorbankan segala yang pernah menjadi pegangannya satu ketika dulu demi melunaskan kehendak dan cita-cita beliau dan selepas dibenarkan untuk berpolitik, sasaran Anwar adalah mahu meruntuhkan kerajaan yang sedia ada walaupun demokrasi telah menentukan Barisan Nasional memerintah Negara ini tetapi untuk Anwar, walaupun terpaksa menggunakan pintu belakang bagi menggapai kuasa, beliau dilihat sanggup melakukannya menghalalkan cara.

Selepas terbukti berbohong kononnya akan berlaku peralihan kuasa sewaktu sidang parlimen baru-baru ini tetapi ternyata bohong, Anwar menikus seketika mungkin sedang mencari alasan atau helah untuk berbohong pada kali seterusnya dan tiba-tiba beliau muncul kembali mempertahankan bahawa kononnya pada 16 September (tak tahulah tahun ini ataupun tahun depan), kerajaan Barisan Nasional akan tumbang.

Sesiapa sahaja yang mengenali Anwar, mereka tidak akan hairan ataupun terkejut dengan segala taktik-taktik sumbang yang beliau lakukan dulu serta kini dan Anwar akan menggunakan segala kelebihan yang ada pada diri beliau untuk mengabui mata rakyat sedangkan hakikat sebenarnya beliau dilihat seperti mahu merampas kuasa dan menjadikan keadaan negara dari segi pentadbirannya tidak stabil.

Walaupun beliau sedar segala janji-janji dalam manifesto PRU12 lalu sekiranya dilakukan mampu memufliskan negara dan juga negeri, demi memuaskan nafsu politik dan kepentingan sementara, kelompok yang menamakan mereka ini penyelamat Malaysia bersedia memberikan rakyat kemanisan sementara walaupun akhirnya nanti rakyat akan sengsara.

Rakyat yang bijak seharusnya memberikan peluang kepada kerajaan hari ini mencari jalan untuk menyelesaikan segala masalah yang timbul dan bukannya menimbulkan masalah di saat kerajaan sedang mencari jalan menyelesaikannya.