SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

26 May 2008

Masih ada pemimpin UMNO mahukan Ezam kembali?

Khabar angin mengenai kemasukan Mantan Ketua Angkatan Muda PKR Ezam Mohd Noor kembali ke dalam UMNO kini menarik perhatian ramai. Sama ada spekulasi ini merupakan sesuatu realiti atau ianya fenomena “jual dulu, baru cari modal” (dalam pendekata Inggerisnya, short selling) sebagai taktik untuk mengembali keyakinan ahli-ahli UMNO kepada proses ‘kemasukan dan penerimaan’ Ezam kembali UMNO, merupakan sesuatu yang hanya masa menentukan.

Yang nyatanya, spekulasi kebalinya Ezam kepangkuan UMNO merupakan sesuatu yang “Lebih sudu dari kuah”. Sehinggakan MP BN untuk Pulai Dato’ NurJazlan Mohamed menyifatkan dalam Edge Daily “Episod Mantan Presiden UMNO Tun Dr. Mahathir Mohamad ‘keluar bersyarat’ dari UMNO tidaklah sehebat ‘ancaman’ Ezam kembali kedalam UMNO dan mempunyai prospek sebagai Ketua Pemuda UMNO”.

Apabila disingkap kembali, siapa Ezam dan apa hebatnya gerangan ini? Mungkin ada di kalangan ahli Pemuda UMNO masih lagi ingat Mantan Pegawai Khas Mantan Timbalan Perdana Menteri Anwar Ibrahim dan Ketua Pemuda Petaling Jaya Selatan ini, yang suatu masa dulu ‘menyelengara’ sekian ramai pemimpin UMNO peringkat Cawangan dalam Bahagian lamanya dulu, dengan kadar bulanan untuk suatu yang tempoh yang cukup strategik.

Ataupun ada yang masih ingat ini merupakan personaliti yang dipenjarakan kerana gagal mempersembahkan kunun-kunun “enam kotak” penuh mengandungi pelbagai maklumat rahsia (bawah Akta Rahsia Rasmi) yang cukup kuat untuk memenjarakan beberapa Menteri Kabinet kerana kesalahan rasuah.

Persoalanya sekarang, kenapa “enam kotak” ini tidak pernah ditimbulkan lagi oleh sesiapa, termasuk mendesak Ezam mengotakan janji janjinya itu?

Apakah dikalangan pemimpin UMNO hari ini amat “Mudah lupa”? Atau sengaja ‘buat buat lupa’?

Rencana penganalisa politik The Star, Joceline Tan mengenai Ezam dan PKR