SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

26 May 2008

Annuar Musa: Teguran Dr M pandangan peribadi bukan mewakili parti

KOTA BAHARU: Umno Kelantan berpendapat teguran Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi adalah pandangan peribadi sebagai anggota parti dan bukan mewakili seluruh anggota Umno.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri, Datuk Seri Annuar Musa berkata teguran bekas perdana menteri itu tidak menjadi ancaman kepada parti, sebaliknya memberi peluang semua pihak menilai buruk dan baiknya tindakan itu.

"Tun (Dr Mahathir) boleh bersuara untuk menegur manamana yang dianggap tidak betul bagi dirinya tetapi tidak boleh meminta orang lain berbuat demikian dan mengikut jejaknya keluar daripada parti," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Annuar, yang juga Anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno, berkata sewajarnya Dr Mahathir tidak memilih jalan mudah dengan cara keluar daripada Umno kerana ia boleh memberi impak kepada parti.

"Bila Umno lemah dia pilih jalan sendiri dengan keluar parti. Adakah itu tanggungjawab sebagai ahli Umno?" soalnya.

Annuar berharap semua anggota parti berdiri teguh di belakang Perdana Menteri dan menyokong setiap usaha yang dilakukan bagi memulihkan parti.

"Saya ucapkan tahniah kepada Pak Lah sebab signal yang ditunjukkan oleh rakyat (pada pilihan raya umum lepas) menjadi kekuatan untuk beliau memperbaiki lagi Umno," katanya.

BERNAMA