SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

26 May 2008

PAS bawa usul Pulau Batu Puteh ke Parlimen

KUALA LUMPUR, 26 Mei:

PAS akan mengusulkan isu Pulau Batu Puteh yang terlepas kepada Singapura di Dewan Rakyat (Live Parlimen), kata Timbalan Presidennya, Ustaz Nasharudin Mat Isa.

Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub dijangka akan membawa usul berkenaan esok.
Usul berkenaan dikemukakan di bawah perkara 18 (1) dan surat pemberitahuan akan disampaikan kepada Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Panglima Amin Mulia hari ini.

Menurut Ustaz Nasharudin yang dipetik Harakahdaily, PAS kesal dengan kelemahan hujah yang disampaikan oleh pasukan pembela Malaysia menyebabkan Pulau Batu Puteh terpaksa diserahkan kepada Singapura.

Sambil menyifatkan kelemahan itu suatu yang tidak boleh diterima, beliau berkata PAS menyedari keputusan itu telah pun dibuat namun parti itu kesal dengan kelemahan yang sepatutnya tidak berlaku.

“Berbanding kumpulan pembelaan Singapura, bahan-bahan yang dibawa Malaysia tidak kuat untuk pertahankan tanah milik negara kita.

“Kita kesali tindakan itu tetapi perkara ini dah berlaku, dan kita minta penjelasan dibuat atas kelemahan itu kerana ia akan melibatkan nasib nelayan-nelayan Johor yang menangkap ikan di situ,” katanya.