SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

04 February 2009

Pakatan Rakyat Perak tumbang, BN bentuk kerajaan

Suatu perkembangan yang ditunggu-tunggu bukan sahaja oleh rakyat DYMM Sultan perak malah seluruh negara untuk menyaksikan kerapuhan kerajaan 'camry-999' Perak akhirnya tersembam dalam keadaan yang paling hina.
.
Sebentar tadi YAB Dato' Sri Najib Tun Razak, Timbalan Perdana Menteri yang juga Pengerusi UMNO Perak membuat sidang akhbar mengumumkan BN mendapat sokongan 4 orang ADUN Pakatan Rakyat untuk menubuhkan kerajaan negeri yang baru.
.
Serentak dengan itu kerajaan Pakatan Rakyat Perak yang baru berusia 11 bulan tumbang secara rasminya petang.
.
BN kini mempunyai majoriti mencukupi untuk membentuk kerajaan baru di Perak.
.
"Tiga ADUN berkenaan memaklumkan kepada saya bahawa mereka telah menghantar surat kepada Sultan Perak bagi memaklumkan merekatelah keluar dari parti masing-masing.
.
"Hari ini juga ADUN Bota juga memaklumkan bahawa beliau mahu kembali bersama Umno," katanya dalam sidang media khas di pejabatnya di sini hari ini.
.
Tiga ADUN Pakatan Rakyat bekenaan ialah Jamaluddin Mohd Radzi (PKR-Behrang); Mohd Osman Mohd Jailu (PKR-Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (DAP-Jelapang).
.
Manakala ADUN Bota, Datuk Nasaruddin Hashim yang menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dua minggu lalu turut mengambil keputusan untuk kembali menyertai Umno dan BN.
.
"Mereka semua memberi mandat kepada saya untuk mencalonkan Menteri Besar baru, dan memberi akujanji akan bersama-sama dengan memberi sokongan mengenai calon Menteri Besar yang akan dicalonkan oleh BN nanti," katanya.
.
Najib berkata beliau akan mengadap Sultan Perak dalam tempoh terdekat.

.