SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

04 February 2009

MB Perak Tinggalkan Istana Kinta dengan kecewa

Kecewa.. Kecewa yang amat sangat...

Mungkin itulah perasaan Menteri Besar Perak yang bakal pencen petang ini, Datuk Seri Ir Nizar apabila gagal meyakinkan DYMM Tuanku Sultan Perak untuk memohon perkenan baginda membubarkan DUN petang ini.

Menyedari tidak punyai apa-apa harapan lagi untuk mempertahankan kerajaannya yang sudah runtuh, beliau dengan perasaan yang amat kecewa meninggalkan perkarangan Istana Kinta dengan sejuta kehampaan..

Tempoh 11 bulan menduduki kerusi empuk MB pastinya belum puas lagi. Itulah balasan Allah kepada hamba-hambanya yang bongkak dan kufur dengan nikmat yang dipinjamkan-Nya.

"Camry ADS 10" baru saja beberapa hari dapat rasa.. kononnya Perdana V6 tak selesa, tak sesuai dengan statusnya sebagai seorang ketua kerajaan negeri.. Itu lah contoh manusia yang tak bersyukur dengan nikmat Allah.

"Kediaman Rasmi Menteri Besar" diguna untuk program politik parti dan suku sakatnya, terpaksa dikosongkan.. oh alangkah bestnya tinggal dalam rumah besar itu.. tapi itukan rumah rasmi kerajaan, bukan PAS yang bagi, bukan PKR yang bina, bukan DAP yang kasi dan bukan Amerika (kawan-kawan Anwar) yang sponser..itu rumah milik rakyat.. manakan dibuatnya jadi macam markas parti dia pula..

"Oh kroni-kroni termasuk nun jauh di Kelantan.. yang dapat kontrak balak puluhan juta apa akan jadi.. sempatkah balak-balak yang telah ditebang itu dikeluarkan sebelum rahsia terbongkar.. berapa komisen agaknya?? Balak.. secara logiknya bukan sedikit.

"Oh apa nak jadi dengan tanah yang diberi kepada kampung-kampung baru Cina dipajak selama 999 tahun itu". Baru saja isytihar exco luluskan.. kerajaan baru nanti akan teruskan ker??... no way.. apa Nizar nak jawab kat Lim Kit Siang...

"Oh gaji Menteri Besar yang belas-belas ribu itu".. kena lepaskan.. sayangnya...

"Elaun-elaun yang macam-macam itu bagaimana...tak merasalah gaji besar selepas ini...

"Oh..nak dapat naik kapal terbang free pun tinggal angan-angan aje lah.. nak melancong dan melencong ke luar negara pun tak merasa..

Walau bagaimanapun sedarilah wahai saudara Nizar.. dengan berundurnya saudara dari tahta Menteri Besar, moga-moga akan terlepaslah dosa ke atas dirimu kerana selama ini sanggup merelakan diri diperalat, menjadi boneka kepada mereka yang menentang Allah dan Rasul.. Mudah-mudahan..

Amin
.