SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

13 August 2008

10 Fakta Pimpinan Kerajaan PAS Di Negeri Perak Darul Ridzuan

dipetik daripada -perakbangkit.blogspot-


1. Kerajaan Minoriti Melayu, Menjadi Boneka kepada Cina.

2. Pemberian Gerak Tanah Hak milik kekal sebanyak 60,000 lot kepada penduduk Kampung Baru.

Petikan Ucapan Penggulungan YAB Menteri Besar Perak pada Persidangan Dewan Negeri Perak 27 Jun 2008“ Ahli Yang Berhormat Chenderiang membangkitkan isu pemberian geran kekal kepada penghuni Kampung Baru.

Kerajaan Negeri sememangnya bercadang untuk menukar status hakmilik pajakan kepada hakmilik kekal selama-lamanya untuk lot-lot kediaman Kampung Baru”

Komen: Terima kasih YAB Menteri Besar Perak, Orang Melayu dapat tanah 99 tahun. Orang Cina dapat tanah hak milik kekal 999 tahun. Takper, inilah konsep negara berkebajikan, Melayu boleh tinggal atas pokok (macam Filem P. Ramlee).

3. Majlis Angkat Sumpah Ahli Dewan Negeri Perak di hadapan Speaker Berketurunan India

4. MB Perak Berdiam diri isu Karpal Singh mengeluarkan kenyataan biadap terhadap Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Perak.

5. Arahan Pertukaran 24 jam Pengarah Jabatan Agama Islam Negeri Perak dan Penubuhan Jabatan Agama Bukan Islam.

6. Pelupusan taraf Bumiputera bagi lot Bumiputera yang tidak terjual di Negeri Perak.

7. Menyokong Pusat Khinzir Raksasa (PKR) di Selangor.

8. Patung Berhala Hindu di Pejabat Yang Dipertua Dewan Negeri Perak.

9. Pemberian kontrak pembekalan barangan keperluan asas secara rundingan terus untuk penduduk termiskin bernilai RM 500,000 (Lima Ratus Ribu) kepada Syarikat Nga Foo Ting & Sons.

Petikan Ucapan Penggulungan YAB Menteri Besar Perak pada Persidangan Dewan Negeri Perak 27 Jun 2008

"Untuk makluman Yang Berhormat, Kerajaan Negeri amat mementingkan kebajikan rakyat. Sebagai permulaan, Kerajaan Negeri pada masa ini memperuntukkan sebanyak RM1.0 juta. Daripada jumlah itu, sebanyak RM500 ribu dibelanjakan untuk pembelian barangan keperluan asas, manakala selebihnya dalam bentuk wang tunai bagi mengurangkan beban rakyat termiskin termasuk ibu tunggal.

Seramai 5,000 orang miskin tegar akan mendapat manfaat. Dalam hal ini, Kerajaan Negeri melalui sebut harga terhad telah melantik Syarikat Nga Foo Ting & Sons Sdn. Bhd.”

Komen: Apakah maksud sebut harga terhad?Apa bezanya dengan rundingan terus? Tak sampai 100 hari duit peruntukkan untuk rakyat termiskinpun telah di salah gunakan. Inikah yang dikatakan Kerajaan yang amat mementingkan kebajikan rakyat? Ader ker Exco Kerajaan Negeri Perak bernama Nga????

10. Ahli Dewan Negeri Perak dari Parti UMNO di ugut dan dilemparkan kata-kata kesat di Lobi Dewan Negeri Perak. Merujuk kes salah seorang Ahli Dewan Negeri Perak dari Parti UMNO telah diugut dan dilemparkan dengan kata-kata kesat oleh dua orang lelaki berbangsa India.

Dimana salah seorangnya di maklumkan merupakan Pemandu Peribadi YB Nga Kor Ming, Exco Kerajaan Negeri Perak. Antara perkataan yang terkeluar dari mulut beliau “Ini bukan Tanah Melayu, ini Malaysian Malaysia”.

Kejadian berlaku sebaik sahaja semua Ahli Dewan Negeri Perak dari Barisan Nasional bertindak keluar dewan pada persidangan Dewan 25-27 Jun 2008. Berikutan protes terhadap Speaker Dewan yang berat sebelah.

Apa yang mendorong beliau untuk menyerang YB Kamunting? Ia masih belum di ketahui puncanya.

Satu laporan polis telah dibuat oleh YB Kamunting, demi menjaga keselamatan beliau dan semua Ahli Dewan Negeri Perak dari Parti Barisan Nasional.Inilah satu contoh budaya politik baru yang menjadi amalan Kerajaan Pakatan Rakyat yang amat mementingkan kebajikan rakyat. Budaya samseng!


8 Fakta Kelemahan Kerajaan Nizar Boneka DAP

1. Kerajaan Minoriti Melayu yang dicucuk hidung oleh DAP Sosialis. Sebagai MB, Nizar boleh membentuk Kerajaan Majoriti Melayu Muslim, tapi beliau gagal melaksanakannya.

2. Diskriminasi Status Hakmilik Kekal antara Kampung Baru (Cina) dan RPT dll. walaupun bertentangan dengan Kanun Tanah Negara. Sebagai MB, Nizar mesti faham undang-undang dan tidak melakukan diskriminasi kaum.

3. ADUN Muslim bersumpah dengan Nama Allah pada Majlis Angkat Sumpah ADUN di hadapan seorang Speaker Hindu. Sebagai MB, Nizar boleh melantik seorang Speaker Muslim.

4. Nizar Boneka berdiam diri walaupun Karpal biadap kepada Sultan. Sebagai MB, Nizar sepatutnya menjaga kedaulatan Sultan dan mengherdik tindakan Karpal.

5. Baru 43 hari jadi MB, Nizar Boneka menunjukkan kuasa menukarkan Pengarah JAIP walaupun tanpa restu Sultan dan memberikan arahan 24 jam penukaran. Sebagai MB, Nizar mesti tunduk dan taat kepada perintah Sultan.

6. Nizar Boneka lupuskan Taraf Bumiputa kepada 130 lot rumah bernilai RM5 juta. Sebagai MB, Nizar tak perlu melakukan usaha menafikan hak bumiputra.

7. Parti Nizar Boneka menyokong Projek Khinzir Raksaksa (PKR) di Selangor. Sebagai MB, Nizar boleh menyatakan pendirian yang lebih jelas.

8. Nizar membiarkan Patung Hindu berada dalam bilik Speaker di SUK. Ini tak pernah berlaku sebelum ini. Sebagai MB, Nizar mesti ambil tahu hal ini dan melarang Speaker berkenaan berbuat sedemikian.

Nizar terlalu lemah dan amat boneka.
.
.