SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

01 July 2008

Ezam tidak terkejut dakwaan liwat kedua terhadap Anwar

SHAH ALAM: Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohamad Ezam Mohd Nor tidak terkejut dengan dakwaan liwat kali kedua yang dibuat terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim. Katanya, beliau mempunyai sebab untuk berkata demikian dan akan menjelaskan perkara itu pada masa yang sesuai.

“Bagaimanapun saya tetap berpendirian saya tidak mahu mengaibkan orang, sehinggalah maruah saya dicabar dan saya harus membela maruah saya, saya akan katakan perkara sebenar,” katanya pada sidang akhbar di pejabat Badan Pencegah Rasuah (BPR) Selangor di sini hari ini.

Ditanya sejauh mana beliau mengenali akhlak Anwar, beliau berkata: “Ia akan buka aib orang jadi saya tak nak ulas. Saudara boleh tafsir sendiri.” Mohamad Ezam yang juga bekas setiausaha politik Anwar, berkata tuduhan liwat terhadap Anwar bersifat peribadi dan bukan berunsur politik seperti yang didakwa oleh Anwar.

Mengenai dakwaan Anwar bahawa kerajaan terbabit dalam konspirasi untuk menjatuhkan karier politik beliau dengan mengaitkannya sekali lagi dalam kes liwat dan ancaman bunuh yang didakwa diterimanya, Mohamad Ezam berkata dakwaan itu sama sekali tidak masuk akal.

“Tidak masuk akal pun orang nak buat konspirasi dalam hal yang sama membabitkan orang sama dua kali, tak logik pun. Anwar seharusnya tunggu, kenapa nak tergesa-gesa dakwa ada ancaman bunuh. Tunggu sahajalah siasatan polis dan selepas itu pertahankan diri sekiranya ada asas,” katanya.
— Bernama