SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

14 July 2008

Debat minyak Anwar-Shabery ikut jadual - Agendadaily

KUALA LUMPUR: Sehingga tengah hari ini debat isu kenaikan harga minyak anjuran Agendadaily membabitkan kemunculan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek akan diadakan malam esok sebagaimana telah dirancang.
"Tiada sebarang perubahan setakat sekarang (sehingga 1.30 tengah hari), ia akan diadakan seperti yang telah dirancang walaupun ada banyak perkembangan setakat ini," kata Ketua Pengarang Agendadaily ketika dihubungi mStar Online.

Forum itu akan dikendalikan oleh Pengerusi DBP Datuk Johan Jaaffar (gambar).

Ketika ditanya sama ada kemungkinan ada perubahan atau sebagainya, Rosli memberitahu, debat akan diteruskan walaupun ada banyak perkembangan sejak pagi ini.

Beliau juga berkata, Johan telah memutuskan untuk menghentikan debat jika pemidato menyentuh isu di luar topik yang telah dipersetujui.

Semalam Anwar yang juga Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak menolak kemungkinan beliau akan ditahan polis pada bila-bila masa berhubung kes dakwaan liwat yang dihadapinya.

Dalam pada itu, Bernama melaporkan Bernama TV melalui saluran Astro 502 akan menyiarkan secara langsung debat itu.Debat satu jam setengah itu bertajuk "Hari Ini Membentuk Kerajaan, Esok Turun Harga Minyak" dan akan berlangsung di Dewan Bahasa dan Pustaka di sini bermula pukul 9 malam.

TV9 juga akan menyiarkan debat itu secara langsung.

Johan berkata, debat itu menyerupai debat presiden di Amerika Syarikat."Kedua-dua pendebat itu akan berada di pentas dan diberi lima minit setiap seorang sebagai mukadimah dan saya akan tanya satu soalan setiap seorang," katanya.

Ditanya persediaan beliau sendiri untuk debat itu, Johan berkata beliau seboleh mungkin tidak mahu campur tangan terhadap soalan yang akan ditanya wartawan.

"Saya hanya akan menumpukan kepada tajuk dan tidak tahu soalan apa yang mereka akan tanya," katanya.

.