SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

03 July 2008

Dakwaan liwat Anwar tiada kaitan Ezam sertai semula Umno

KUALA LUMPUR: Bekas orang kanan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohamad Ezam Mohd. Nor yang kembali ke pangkuan Umno bulan lalu menegaskan, beliau sama sekali tidak terlibat dalam sebarang konspirasi yang didakwa wujud untuk menjatuhkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

Malah kata Ezam, isu dakwaan meliwat yang dihadapi semula oleh Anwar, buat kali kedua dalam tempoh satu dekad, juga tiada kaitan dengan tindakan beliau menyertai semula Umno."Saya tidak terlibat langsung... ia juga tidak berkait dengan kemasukan (semula) saya ke dalam Umno," kata Ezam ketika dihubungi hari ini.

Pada sidang akhbar selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor semalam, Anwar berkata, tiga orang yang dikenali Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 23, terlibat dalam rancangan dakwaan meliwat membabitkan beliau.

"Saya pasti tuduhan ke atas saya mesti dirancang oleh ketiga-tiga karakter ini, bukan orang lain," katanya.Pada sidang akhbar itu Anwar juga mendakwa Saiful mempunyai hubungan akrab dengan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak; isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dan pegawai khas Najib, Khairil Anas Yusof.

Anwar turut membuat laporan polis terhadap Peguam Negara, Tan Sri Gani Patail dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.

Ketika mengulas lanjut, Ezam berkata, masalah yang dihadapi oleh Anwar seharusnya diselesaikan secara peribadi dan mengikut lunas agama.

"Saya sentiasa berpegang pada prinsip bahawa, malah sejak kes (pertama) tahun 1998, isu-isu ini seharusnya diselesaikan menerusi pendekatan bukan politik," katanya.
.