SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

15 June 2008

Tiada permohonan laksana undang-undang Islam di Pulau Pinang

PULAU PINANG: Kerajaan Pulau Pinang tidak ada menerima permohonan daripada PAS untuk berbincang mengenai pelaksanaan undang-undang Islam di negeri ini, maka isu mengenainya tidak timbul, kata Ketua Menteri Lim Guan Eng.
.
"PAS Pulau Pinang tidak pernah membincangkan dengan kami mengenai cadangan melaksanakan undang-undang Islam itu dan setakat ini tiada permohonan daripada mereka untuk bertemu dengan kami berhubung perkara ini," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini. Sehubungan itu, katanya, tiada sebab mengapa perkara itu harus dibincangkannya dengan mana-mana pihak termasuk penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.
.
"Yang jelas, Pakatan Rakyat tidak pernah membangkitkan isu ini semasa kami hendak menubuhkan gabungan itu," kata Lim yang juga Setiausaha Agung DAP.Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Timbalan Ketua Pemuda PAS pusat, Azman Shapawi Abdul Rani semalam bahawa sayap itu kini dalam proses merangka agenda untuk melaksanakan undang-undang Islam, Siasah Syariah di negeri-negeri yang dikuasai pembangkang.
.
Lim bagaimanapun berkata, sebagai kerajaan negeri yang adil, ia bersedia mendengar pandangan daripada semua pihak tanpa mengira kaum, agama dan agenda politik masing-masing. Katanya, walaupun struktur Pakatan Rakyat masih belum lengkap sepenuhnya, gabungan itu mempunyai sebuah sekretariat yang menyelaraskan semua prosedur operasi di negeri-negeri yang dikuasai Pakatan itu.
.
Azman dipetik sebagai berkata, sebuah jawatankuasa telah ditubuhkan bagi membincangkan dengan lebih terperinci pelaksanaan undang-undang Islam di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor. Menurut Azman, satu seminar untuk membincangkan perkara ini dalam kalangan anggota Pemuda PAS seluruh negara akan diadakan Ogos ini.
.
- BERNAMA