SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

18 June 2008

Nik Aziz sifatkan keputusan DUN Sanglang bukti mahkamah telus

KOTA BHARU: Menteri Besar, Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata keputusan Mahkamah Pilihan Raya di sini hari ini mengisytiharkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sanglang dikosongkan bukti sistem pengadilan semakin telus. Mursyidul Am Pas itu berkata, keputusan itu pertama kali dilihat menyebelahi pembangkang sejak beliau menyertai politik pada 1967.

“Inilah kali pertama saya dengar keputusan mahkamah berpihak kepada pembangkang,” katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra selepas tiba dari Kuala Lumpur di sini, hari ini.

Beliau mengulas keputusan Mahkamah Pilihan Raya di Kangar, Perlis hari ini mengisytiharkan kerusi itu yang dimenangi Abdullah Hassan dari Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-12 Mac lalu, dikosongkan. Keputusan itu dibuat oleh Hakim Datuk Zainal Adzam Abdul Ghani selepas menolak petisyen calon Pas, Hashim Jasin yang juga Pesuruhjaya Pas Perlis untuk mendapat pengisytiharan bahawa beliau adalah calon yang menang di kawasan DUN itu pada pilihan raya itu. Nik Aziz berkata keputusan itu akan menaikkan imej mahkamah di negara ini yang selama ini ramai berpendapat menyebelahi satu pihak saja.

“Ini akan membaiki imej mahkamah yang selama ini tercalit,” katanya. Beliau juga meminta agar Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mempercepatkan proses pilihan raya kecil di DUN Sanglang itu bagi mengisi kekosongan kerusi kawasan berkenaan.

- Bernama