SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

18 June 2008

Musa kesal SAPP sokong undi tidak percaya terhadap PM

KOTA KINABALU: Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman melahirkan rasa kesal dengan pengumuman Presiden Parti Maju Sabah (SAPP) Datuk Yong Teck Lee bahawa Anggota Parlimen parti itu akan menyokong usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

"Saya tidak pasti apakah motif sebenar SAPP mengambil tindakan sedemkian," katanya dalam satu kenyataan di sini, Rabu.

Musa berkata sebagai presiden parti komponen Barisan Nasional (BN), tindakan seumpamanya adalah tidak wajar dan tidak pernah berlaku berasaskan kepada semangat keakraban yang diamalkan oleh BN selama ini.

Musa, yang juga Pengerusi BN negeri, mengulas pengumuman SAPP bahawa parti itu telah hilang kepercayaan terhadap Abdullah.

Yong mendakwa dua anggota Parlimen parti itu (Sepanggar dan Tawau) akan menyokong usul undi tidak percaya terhadap Abdullah pada sidang Dewan Rakyat Isnin ini.

Yong, yang juga bekas Ketua Menteri Sabah berkata anggota Parlimen kawasan Sepanggar Datuk Eric Enchin Majimbun, yang kini berada di luar negara bagi tugasan rasmi, telah menyatakan pendiriannya dalam kenyataan media yang ditandatangani, manakala anggota Parlimen kawasan Tawau, Datuk Dr Chua Soon Bui juga membuat pendirian serupa dalam kenyataan yang ditandatangan.

- BERNAMA