SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

04 September 2012

Pembangkang tidak mampu tandingi Barisan Nasional

Cekati Tembaga menulis...


Pembangkang diyakini tidak mampu menandingi kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) yang berupaya mengotakan janji kepada rakyat setelah 55 tahun mentadbir negara.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, apa yang dilakukan pembangkang adalah menabur janji tetapi tidak melaksanakannya biarpun telah diberi mandat selama empat tahun memerintah di empat negeri.

Jelas beliau yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, pembangkang perlu sedar pemerintahan mereka di negeri-negeri itu diperoleh setelah landasan dan asas kukuh dibina BN walaupun perkara tersebut tidak pernah diakui mereka.

"Apa yang pembangkang lakukan ialah tabur janji, memburuk-burukkan dan tidak langsung menyatakan kebaikan yang dilakukan kerajaan.

"Mana mungkin DAP dapat memerintah Pulau Pinang kalau landasan ke arah itu tidak begitu kukuh," kata Shafie kepada pemberita selepas menghadiri majlis Penghayatan Hari Kemerdekaan ke-55 di sini hari ini.

Majlis itu turut dihadiri Timbalannya, Datuk Joseph Entulu; Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Ibrahim Muhamad; Timbalan Ketua Setiausaha, Datuk Nursiah Arshad dan Datuk Yusoff Dohab; Setiausaha Bahagian Kanan Khidmat Pengurusan kementerian, Zaniah Ahmad serta Ketua Pegawai Eksekutif Felcra, Datuk Juzilman Basir.

Mohd. Shafie berkata, ketaksuban ideologi politik pembangkang telah mengatasi kepentingan rakyat dan negara sehingga menafikan segala kebaikan yang dilaksanakan kerajaan.

"Sepatutnya kepentingan rakyat dan negara mengatasi ideologi politik atau agenda peribadi. Mereka perlu terima hakikat banyak janji yang kerajaan tunaikan selama 55 tahun, tetapi mereka tidak mahu mengakuinya kerana itu akan mengganggu-gugat pemerintahan mereka," katanya.

Mengulas mengenai pembentangan Bajet 2013 pada 28 September ini, beliau berkata, pembangunan luar bandar diharap turut diambil kira bagi memastikan prasarana di kawasan itu dapat ditingkatkan.

"Saya harap kita dapat melengkapkan agenda transformasi luar bandar termasuk pembangunan modal insan supaya kejayaan di kawasan itu dapat dilakukan dengan lebih baik," katanya.