SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

09 September 2012

Pas cari kepentingan politik - Ku Li

Cekati Tembaga menulis...


GUA MUSANG 24 Ogos - Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah tidak menolak kemungkinan usaha Pas meneruskan polemik isu pelaksanaan hukum hudud adalah untuk mencari keuntungan politik.

Beliau berkata, ini kerana berdasarkan realiti semasa, hukum hudud sukar untuk dilaksanakan kerana ia memerlukan pindaan Perlembagaan.

"Umat Islam mengalu-alukan hudud tetapi mesti dilaksanakan dengan cara dikehendaki agama. Hudud kalaupun nak dilaksanakan, harus mendapat pandangan seluruh rakyat kerana kalau nak laksanakannya, mesti pinda Perlembagaan.

"Saya rasa masih jauh lagi untuk kita laksanakan hudud, masih berada di awang-awangan. Pas kata kita (UMNO) tolak. Kita sendiri dengan tegas belum buat pendirian lagi. DAP tidak mahu negara Islam, dia fikir hudud sebahagian daripada cara untuk tubuhkan negara Islam.

"Pas fikir ini hukum Allah dan sebagai parti pejuang negara Islam, maka dia rasa mesti teruskan perjuangan negara Islam ini," katanya.

Tengku Razaleigh berkata demikian selepas majlis Rumah Terbuka Aidilfitri dan perasmian serentak Persidangan Perwakilan Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO Bahagian Gua Musang di Balai Rakyat, Bukit Cekati di sini hari ini.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak awal lagi menegaskan undang-undang Islam itu bukan sebahagian daripada dasar pakatan pembangkang buat masa ini.

Menurut Anwar, undang-undang syariah itu juga bukan merupakan perkara yang terkandung dalam Buku Jingga iaitu dokumen dasar serta program jangka panjang pakatan pembangkang sekiranya berjaya memerintah negara pada masa depan.

Tengku Razaleigh yang juga Ketua UMNO Bahagian Gua Musang berkata, UMNO tidak pernah lari daripada perjuangan memartabat dan mengembangkan syiar Islam bagaimanapun pendekatannya berbeza dengan Pas.

"UMNO tidak lari daripada perjuangan untuk mengembangkan syiar Islam kerana kita junjung Islam sebagai agama negara," katanya.