SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

17 July 2011

Ramadhan - Disko di Kedah akan ditutup, Disko negeri Nik Aziz guana...

Cekati Tembaga menulis

Cekati Tembaga mengucapkan tahniah kepada MB Kedah, Dato' Seri Azizan Razak kerana mengumumkan aktiviti pusat hiburan di negeri itu akan ditutup sepanjang Ramadhan.

Ternyata langkah ini amat baik dan turut disokong oleh semua ADUN BN dalam DUN Kedah dan kita percaya sebahagian besar umat Islam di negeri ini juga akan menyokong dasar tersebut.

Menurut MB Kedah peraturan dan undang-undang pusat hiburan yang dilaksanakan sepanjang bulan Ramadan di Kedah tertakluk kepada Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan yang wujud sejak 1997 yang digubal oleh BN telah lama diamalkan di negeri itu oleh kerajaan BN Kedah.

Nampaknya Azizan sendiri yakin dan melaksanakan peraturan yang digubal oleh BN demi menjaga kesucian agama Islam terutama di bulan Ramadhan. Diharapkan apa yang dibuat oleh BN ini akan dipertahankan Azizan dan kerajaan Kedah.
Namun abang Long kepada PAS dalam Pakatan Rakyat, DAP secara terbuka menentang penguatkuasaan larangan ini atas alasan hak asasi bukan Islam. Hak asasi dia saja nak fikir, kemuliaan Ramadhan itu yang lebih utama.

PAS Pusat pula berlepas tangan dengan menyerahkan kepada Azizan untuk handle bantahan DAP. Kita harap Azizan akan terus komited dengan larangan berkenaan.



Ramai yang bertanya, bagaimana pula disko-disko di Kelantan, (Kelantan ada disko jugak rupanya) pastinya tidak ada masalah untuk hentikan sepanjang Ramadhan ini sebab penduduknya hampir 100% Melayu. Cuma terpulang pada Nik Aziz nak suruh stop ke tidak.

Eloknya berenti terus lah.. tak dok disko pon tak mati.. ko guano Tok Guru dio..