SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

07 June 2009

Ibrahim Ali desak Rakyat Kelantan kaji prestasi Pas di Kelantan

Satu kajian secara ilmiah dan akademik perlu dijalankan oleh rakyat Kelantan bagi menilai semula tahap kepimpinan parti PAS di negeri ini selama 20 tahun pemerintahan parti itu.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan Anggota Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali mendesak tindakan itu diambil kerana tahap pembangunan negeri Kelantan masih berada di takuk lama.

"Sepatutnya sumber pendapatan negeri ini melebihi RM1 bilion dan bukannya RM300 juta seperti yang berlaku pada hari ini," katanya kepada pemberita di Konvensyen Pembangunan Parlimen Pasir Mas 2009 di sini, hari ini.

Ibrahim menegaskan bahawa rakyat di Kelantan mengalami kerugian yang amat besar sepanjang tempoh 20 tahun tersebut kerana negeri ini memiliki kekayaan alam semula jadi, budaya dan kerajinan rakyatnya sendiri.

"Pembangunan di negeri ini seharusnya dijalankan tanpa ada unsur politik supaya taraf hidup rakyat dapat ditingkatkan," katanya.

Ibrahim berkata seminar yang boleh menarik perhatian pelabur asing seharusnya diadakan oleh pemimpin negeri ini supaya pembangunan dapat ditingkatkan.

Katanya, jika pembangunan negeri ini meningkat, lebih banyak peluang pekerjaan dapat ditawarkan dan seramai 600,000 rakyat Kelantan yang bekerja di luar negeri dapat pulang dan bekerja di negeri sendiri.

- BERNAMA

.