SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

17 May 2009

Politik wang: Ketua Dewan Ulama PAS dipanggil menghadap

Dewan Harian PAS akan memanggil Ketua Dewan Ulama PAS Pusat Datuk Mohamed Daud Iraqi untuk memberi penjelasan mengenai dakwaan beliau wujudnya gejala politik kotor dalam usaha melobi jawatan dalam parti, esok.

Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa berkata Mohamed Daud akan dipanggil untuk memberikan penjelasan termasuk mengemukakan bukti terhadap dakwaannya itu, pada satu mesyuarat khas yang akan dipengerusikan oleh Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Sekiranya beliau ada buktibukti, kami akan panjangkan dakwaan ini untuk tindakan disiplin oleh Jawatankuasa Disiplin PAS terhadap pihak yang terlibat tanpa mengira baik diperingkat cawangan mahupun peringkat tertinggi," katanya pada satu persidangan akhbar di sini semalam.

Beberapa akhbar sebelum ini melaporkan Mohamed Daud sebagai berkata beliau difahamkan gejala politik kotor dalam usaha melobi jawatan dilihat sudah mulai wujud dalam parti itu.

Sementara itu Presiden Jawatankuasa Pemilihan PAS yang juga Pengarah Pilihanraya Datuk Mustafa Ali pula berkata PAS pusat tidak menerima sebarang aduan mengenai gejala rasuah pada peringkat pemilihan kawasan parti.

"Tidak ada orang yang mengadu mengenai salah laku duit ini. Saya tidak risau, dan saya yakin ia tidak berlaku. Isu ini tidak berbangkit kerana saya tidak terima laporan, saya yakin kepada masing-masing (calon) yang bertanding, ikhlas dengan perjuangan," katanya.

- BERNAMA
.