SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

26 November 2008

Nik Aziz 'tak sabar' nak lepas jawatan MB


Selama ini memang terdapat semacam satu kepercayaan bahawa kerajaan negeri PAS Kelantan akan terus kekal selagi Datuk Nik Aziz Nik Mat kekal menjadi Menteri Besar negeri berkenaan.

Namun pada masa yang sama, tidak kurang juga kalangan pemimpin PAS yang khuatir sekiranya Nik Aziz tidak lagi menjadi Menteri Besar apakah parti itu mampu mengekalkan kekuasan mereka di negeri Cik Siti Wan Kembang tersebut.

Maka dengan sebab itu, tidak hairanlah sudah ada suara-suara yang mahukan Nik Aziz berundur daripada jawatan Menteri Besar Kelantan bagi memberi laluan kepada muka baru menerajui negeri berkenaan sebagai persediaan untuk tokoh baru memastikan PAS terus berkuasa di Kelantan.

Berdasarkan laporan akhbar mingguan WATAN, ada suara-suara kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Kelantan mahukan Nik Aziz berundur ‘pada masa gemilang’ beliau.

Mengulas laporan itu, Nik Aziz berkata “Kalau orang Pas suruh saya berhenti, saya berhenti petang ini”. Malah beliau juga menjelaskan ‘tidak sabar’ untuk melepaskan jawatan Menteri Besar sekiranya PAS mahu beliau berbuat demikian. Akan tetapi katanya, jika pihak yang membuat gesaan itu tidak berani berhadapan dengan beliau menyatakan perkara tersebut, adalah lebih baik bagi mereka berdiam diri sahaja.

Menurut Nik Aziz, beliau memegang jawatan Menteri Besar kerana itulah yang dikehendaki oleh ahli-ahli parti berkenaan. Namun beliau menyerahkan kepada parti berhubung dengan isu penggantinya.

.