SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

23 August 2008

DAP umum pendirian Anwar 'perdana menteri alternatif '

dipetik dari berita harian online
KUALA LUMPUR: DAP hari ini mengumumkan pendirian parti itu bahawa Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri alternatif Malaysia. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, berkata ia seiring dengan komitmen parti itu terhadap kerjasama dalam Pakatan Rakyat, membabitkan DAP-PKR-Pas.

Dalam ucapan dasar sempena Kongres Kebangsaan DAP ke-15 di sini, Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, parti itu mahu menjadi rakan yang bertanggungjawab dalam memegang kuasa pemerintahan sejajar dengan matlamat mewujudkan kerajaan rakyat.

Katanya, Pakatan Rakyat adalah pakatan sama rata yang tiada sesiapa akan mendominasi pihak lain. Anwar yang kini bertanding pada pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh, sebelum ini mendakwa Pakatan Rakyat akan menubuhkan kerajaan pada 16 September ini.

Sejak awal minggu ini, tersebar risalah mengenai wujudnya 'Kabinet Bayangan' dengan Anwar menjadi Perdana Menteri serta mewujudkan tiga jawatan Timbalan Perdana Menteri untuk parti dalam Pakatan Rakyat.

Dalam ucapan dasarnya itu, Guan Eng turut menyentuh mengenai tentangan parti itu terhadap sebarang usaha menjadikan Malaysia sebagai negara Islam yang dikatakannya bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

Dalam sidang medianya, Guan Eng mendakwa keputusan kerajaan menurunkan harga minyak semalam adalah usaha kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk meraih simpati penduduk dan pengundi di Permatang Pauh.
.