SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

23 August 2008

490 anggota polis mengundi secara pos hari ini

TUNAI KEWAJIPAN.... Anggota polis Lans Kop Wan Ghazali Ahmad memasukkan kertas undi ke dalam undi pos pada hari mengundi pos bagi pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah di Bandar Perda, hari ini.

BUKIT MERTAJAM: Seramai 490 anggota polis hari ini keluar mengundi secara pos untuk pilihan raya kecil parlimen Permatang Pauh di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Perai Tengah, di sini.

Proses pengundian itu, yang diadakan di Dewan Gemilang IPD itu, bermula pada pukul 8 pagi ini.

Penolong Pegawai Pengurus Undi Pos Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Azizal Ahmad ketika dihubungi Bernama, berkata proses pengundian berjalan lancar dan pengundi mempunyai masa untuk menyerahkan kertas undi masing-masing kepada pihak pengurusan polis sebelum Selasa ini.

Katanya semua kertas undi yang telah ditanda perlu diserahkan kepada pejabat Pengurus Pilihan Raya sebelum pukul 5 petang hari Selasa ini untuk dibuka bagi proses pengiraan undi.

"Kertas undi yang diserahkan selepas pukul 5 petang tidak akan diterima," katanya.

Beliau berkata selain 490 anggota polis, terdapat 171 petugas pilihan raya yang layak mengundi secara pos dan setakat ini, hanya 83 orang sahaja yang memohon untuk membuat pengundian sedemikian.

Katanya semua petugas berkenaan akan mengundi di pejabat pengurus pilihan raya. Sementara itu, pegawai perhubungan media Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh Supt. Shaharon Anuar Abdul Latif berkata proses pengundian setakat ini berjalan lancar. Katanya anggota polis berkenaan datang mengundi secara berperingkat kerana mereka sedang bertugas.

Pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, calon Barisan Nasional (BN) Datuk Arif Shah Omar Shah dan Hanafi Mamat dari Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM).

Pilihan raya itu diadakan berikutan perletakan jawatan anggota parlimennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pada 31 Julai lalu untuk memberi laluan kepada suaminya, Anwar untuk bertanding di kawasan itu.

Kira-kira pukul 12 tengah hari tadi, Anwar, yang diiringi beberapa penyokongnya, meninjau proses pengundian secara pos di dewan berkenaan dan dilihat beredar dari situ kira-kira lima minit kemudian.

Kawasan Parlimen Permatang Pauh mempunyai 58,459 pengundi dengan hampir 66 peratus Melayu, 25 peratus Cina, enam peratus India dan selebihnya kaum-kaum lain.

- BERNAMA
.