SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

23 August 2008

Anwar Semakin Gusar Hari Pengundian Semakin Dekat

BUKIT MERTAJAM, 23 Ogos (Bernama) - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sebelum ini penuh yakin akan memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh pada pilihan raya kecil Selasa ini, dilihat semakin gusar untuk mempertahankan kerusi yang disandang isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sejak pilihan raya umum 1999.

Dengan hanya dua hari lagi menjelang hari mengundi Selasa ini, Anwar hari ini mengingatkan para penyokongnya agar tidak terlalu yakin dan harus berhati-hati dalam usaha mereka mengekalkan kerusi tersebut.

"Saya nak ingatkan semua, jangan kita confident sangat dan kita harus berjaga-jaga. Saya juga merayu kepada tuan, puan agar memberikan undi, untuk saya tunaikan janji saya menjaga rakyat di Permatang Pauh.

"Kalau yang datang bagi duit, kalau rasa tak cukup duit, ambiklah. Saya tak ada masalah. Tapi undi kena bagi pada kitalah. Ambil-ambil juga, undi bagilah sini," katanya ketika melawat bilik gerakan PKR di Semilang, Seberang Jaya dekat sini.

Anwar turut mendakwa hari pengundian yang jatuh pada hari bekerja akan menjejaskan undi yang bakal diperolehnya nanti.

Pilihan raya kecil kerusi Parlimen Permatang Pauh diadakan selepas Dr Wan Azizah yang juga Presiden PKR melepaskan jawatannya pada 31 Julai lepas untuk memberi laluan kepada suaminya bertanding.

Anwar pada pilihan raya kecil ini dicabar calon Barisan Nasional (BN) Datuk Arif Shah Omar Shah dan calon Angkatan Keadilan Insan Malaysia (Akim) Hanafi Mamat.

Kawasan Parlimen Permatang Pauh mempunyai 58,459 pengundi berdaftar.

- BERNAMA
.