SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

04 July 2008

Pemuda Umno sifatkan Anwar cenderung amalkan politik fitnah

KUALA LUMPUR: Pergerakan Pemuda Umno menyifatkan penarikan balik akuan bersumpah oleh penyiasat persendirian, P. Balasubramaniam, sebagai satu lagi pembohongan besar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat cenderung mengamalkan politik fitnah.

Ketuanya Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata kenyataannya hari ini berkata Anwar tergamak melakukan apa sahaja tanpa memikirkan negara dan keharmonian rakyat untuk menyelamatkan dirinya.

"Bermula daripada dakwaan diugut bunuh, mendapatkan sokongan kuasa asing dan kini tuduhan palsu ke atas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Pemuda Umno tidak akan berdiam diri dan akan terus membongkar muslihat Anwar," kata Hishammuddin dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata Pemuda Umno di setiap peringkat seluruh negara giat bergerak untuk menjelaskan kepada rakyat mengenai muslihat Anwar yang menimbulkan helah bagi mengalihkan perhatian orang ramai daripada tuduhan liwat ke atas dirinya.

Katanya Pemuda Umno sentiasa berdiri teguh di bawah kepimpinan Presiden Umno dan Timbalan Presiden Umno dalam hal ini dan tidak akan membiarkan Anwar membuat tohmahan dan fitnah sesuka hati.

Balasubramaniam, yang semalam menuduh Najib mempunyai hubungan dengan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu dalam akuan bersumpahnya bertarikh 1 Julai, hari ini menarik balik tuduhan itu.

Beliau berkata pada sidang akhbar di sini semua tuduhan dalam akuan bersumpah itu adalah tidak tepat dan tidak benar.

Sementara itu, anggota Parlimen Muar merangkap Ketua Pemuda Umno Johor Razali Ibrahim dalam kenyataannya berkata Anwar 'bermain dengan api' apabila beliau sanggup menggunakan apa jua cara bagi menyelamatkan dirinya seperti akuan bersumpah yang dibuat Balasubramaniam dan kemudian ditarik semula.

"Saya yakin beliau tidak akan berhenti dan sanggup menggunakan sesiapa sahaja bagi mencapai matlamat peribadi yang mencurigakan itu. Ini amat berbahaya kepada keselamatan dan kedaulatan negara.

"Dalam keadaan yang tidak menentu hari ini kita sepatutnya mengukuhkan kerjasama antara kita dalam usaha meningkatkan daya saing negara dan bukannya mempertaruhkan masa depan rakyat," kata Razali.

-BERNAMA