SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

04 July 2008

Anwar `bermain api' nak selamat diri

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim disifatkan ‘bermain dengan api’ apabila sanggup menggunakan apa juga cara demi untuk menyelamatkan dirinya. Beliau disifatkan begitu oleh Ketua Pemuda UMNO Johor, Razali Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Muar ketika mengulas perkembangan terbaru isu-isu yang melibatkan Anwar sejak beberapa hari kebelakangan ini.

Dalam kenyataanya kepada Agendadaily hari Jumaat, Razali berkata, bukti Anwar bermain dengan api ialah pabila sanggup menggunakan akuan bersumpah penyiasat persendirian P Balasubramaniam yang kini telah ditarik balik, membuat kenyataan yang bercanggah dan kelihatan amat bersungguh-sungguh inginkan campur tangan asing dalam pentadbiran negara.

“Apa yang sedang dilakukan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim membuka kembali tembelangnya kerana ia sama seperti apa yang beliau lakukan dahulu dan generasi muda diseru jangan sesekali lupa serta terpedaya dengannya,” katanya. Berikut adalah kenyataan penuh Razali Ibrahim: Apa yang sedang dilakukan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim membuka kembali tembelangnya kerana ia sama seperti apa yang beliau lakukan dahulu dan generasi muda diseru jangan sesekali lupa serta terpedaya dengannya.

Anwar bermain dengan api bila dia sanggupmenggunakan apa juga cara bagi menyelamatkan dirinya seperti yang berlaku dengan Akuan Bersumpah yang dibuat oleh P. Balasubramaniam tetapi kemudiannya ditarik semula. Beliau membuat terlalu banyak kenyataan yang bercanggah antara satu dengan yang lain yang mengelirukan sehingga menimbulkan persoalan tentang apakah pendirian beliau sebenarnya dan apa yang dimahukan. Sikap ini amat tidak bertanggungjawab kerana ia akan meruntuhkan sistem perundangan kita. Bagaimana rakyat mahu percaya dengan keikhlasannya jika dia sendiri cuba untuk menghancurkan sistem yang ada dengan menimbulkan keraguan melalui pelbagai cara.

Dalam masa yang sama jelas terbukti hari ini bahawa Anwar memang bersungguh-sungguh sejak dahulu lagi untuk membawa campurtangan kuasa luar terutama Amerika Syarikat dalam pentadbiran negara ini. Dulu Al-Gore, kemudian Paul Wolfowitz dan terbaru Tom Casey. Saya yakin dia tidak akan berhenti dan sanggup menggunakan sesiapa sahaja bagi mencapai matlamat peribadi yang mencurigakan itu. Ini amat berbahaya kepada keselamatan dan kedaultan negara (he is dancing with the devil).

Dalam suasana yang tidak menentu hari ini kita sepatutnya mengukuhkan kerjasama antara kita dalam usaha meningkatkan daya saing negara dan bukannya mempertaruhkan masa depan demi memuaskan hati masing-masing.
.