SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

26 June 2008

Maipp kecam Karnival Hari Belia jual arak

Berita Harian 24 Jun 2008:
1- Majlis Agama Islam Pulau Pinang (Maipp) mengecam kerajaan negeri kerana membenarkan penjualan arak secara terbuka di Karnival Hari Belia Pulau Pinang 2008 di Juru Autocity, Bukit Mertajam, kelmarin(23 Jun 2008)
.
2- Shabudin Yahaya (Yang dipertua Maipp) :
.
-“Maipp kesal dengan kerajaan negeri kerana tidak peka dan mengabaikan sensitiviti belia Islam yang turut menghadiri majlis itu”.
.
-“Tindakan penganjur seolah-olah menggalakkan belia mengamalkan gaya hidup bebas dengan minum arak di khalayak ramai”
.
-“ Lebih menyedihkan, arak dijual hanya RM3 untuk dua tin bagi menarik pengunjung mendapatkan tiket bagi menyertai peraduan yang disediakan”
.
-“Gerai menjual arak terletak bersebelahan pentas utama karnival dan beberapa meter saja dari gerai pameran Persatuan Sahabat Belia Pulau Pinang yang memaparkan poster ‘Belia Benci Dadah’”.
.
- “Gerai arak itu tidak meletakkan tanda amaran melarang remaja bawah umur membeli arak”
.
-“perkara seumpama itu tidak pernah berlaku sepanjang kerajaan BN memerintah Pulau Pinang walaupun bukan Melayu yang menjadi Ketua Menteri”.
.
3- Karnival sehari itu dirasmikan Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Komuniti negeri, Ong Kok Fooi, manakala penutupan dibuat Ketua Menteri, Lim Guan Eng.
.