SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

26 June 2008

Jawatankuasa Pengurusan BN ada syor khusus buat SAPP

Jawatankuasa Pengurusan BN akan mencadangkan kepada Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) syor yang khusus berhubung pendirian Parti Maju Sabah (SAPP) yang telah menyatakan pendirian rasmi hilang keyakinan terhadap kepimpinan Perdana Menteri. Timbalan Pengerusi BN, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak yang mempengerusikan mesyuarat berkenaan berkata, syor berkenaan adalah antara keputusan yang dicapai oleh Jawatankuasa Pengurusan itu setelah membincangkannya pada mesyuarat hari Selasa untuk dipertimbangkang oleh Dewan Tertinggi parti itu. Bagaimanapun katanya, beliau tidak dapat mendedahkan syor berkenaan kerana ia perlu dibawa kepada Dewan Tertinggi BN terlebih dahulu.

“Saya tidak dapat mengumumkan apa syornya tetapi syor yang specific telah pun kita buat dan akan dijadikan sebagai cadangan kepada Dewan Tertinggi untuk diputuskan dalam sedikit masa nanti,” katanya. Beliau berkata demikian kepada para pemberita pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan BN yang dihadiri oleh Ketua-Ketua Parti Komponen BN di bangunan Parlimen.

Menurut Najib dalam dalam isu berkaitan dengan SAPP, jawatankuasa mencadangkan agar kerajaan memberikan perhatian serius dan keutamaan yang tinggi terhadap semua permasalahan rakyat yang dibangkitkan.
.
"Apa-apa isu yang dibangkitkan yang ada kaitan dengan kepentingan rakyat sama ada di Sabah, Sarawak ataupun Semenanjung hendaklah diberi perhatian yang serius dan tindakan hendaklah diambil supaya rakyat berasa yakin dan puas hati terhadap pentadbiran Barisan Nasional," katanya.
.
Ditanya adakah jawatankuasa mencadangkan surat tunjuk sebab diberikan kepada SAPP, Najib berkata, beliau tidak akan menyatakan apakah keputusan jawatankuasa itu tetapi syor mengenainya akan dibuat kepada Dewan Tertinggi BN. Menjelaskan mengenai perkara-perkara yang turut dibincangkan oleh jawatankuasa berkenaan ialah mengenai cadangan perlantikan dan penyusunan semula Pengerusi-Pengerusi Penyelaras BN peringkat Negeri dan Bahagian.

“Kita juga telah mengambil langkah selepas pilihan raya kedua belas di mana keputusannya tidaklah begitu menggalakkan. Maka usaha untuk melakukan pengukuhan kepada Barisan Nasional dan setiap parti komponen BN merupakan usaha yang akan diberi keutamaan.

“Dan beberapa kumpulan kerja antara parti-parti komponen Barisan Nasional telah pun ditubuhkan dan kerja sedang diusahakan semua kumpulan tersebut,” kata beliau.