SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

23 June 2008

Empat wakil rakyat PKR berbasikal ke Parlimen cari publisiti murahan

AHLI Parlimen dari Parti Keadilan Rakyat (dari kanan) Hee Loy Sian (Petaling Jaya Selatan) Zulkifli Noordin (Kulim Bandar Baru), N. Gobalakrishan (Padang Serai) dan Chua Tian Chong (Batu) mengayuh basikal menuju ke Parlimen untuk menghadiri sidang Dewan Rakyat pagi tadi. Mereka menunggang sejauh satu kilometer dari Bank Negara sebagai tanda protes kenaikan harga minyak baru-baru ini.

KUALA LUMPUR 23 Jun – Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz menyifatkan tindakan empat wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) berbasikal ke bangunan Parlimen sebagai kebudak-budakan yang langsung tidak mencerminkan tahap keupayaan pemikiran anggota Parlimen.

Katanya, mereka cuba mencari publisiti murahan sedangkan sebagai anggota Parlimen banyak lagi tindakan lebih matang boleh dilakukan bagi membantu kerajaan berhadapan dengan fenomena kenaikan harga minyak global.

“Dahlah kayuh pun setakat dari Bank Negara saja... saya harap kalau sungguh-sungguh sangat, teruslah berbasikal ke Parlimen setiap hari selagi kerajaan tidak penuhi tuntutan mereka (turunkan minyak).

“Jangan setakat kayuh hari ini sahaja, budak darjah enam pun boleh. Pada saya yang penting empat orang ini kena ingat, mereka adalah Ahli Parlimen, ruang tersedia untuk mereka berhujah bagi mengatasi masalah, bukan gimik macam ini.

“Apakah mereka ini ingat kalau dengan kayuh basikal kerajaan boleh turunkan harga minyak?” kata Mohamed Nazri ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Ahli Parlimen PKR yang berbasikal ke Parlimen hari ini ialah Tian Chua (PKR-Batu), N. Gobalakrishnan (PKR-Padang Serai), Zulkifli Noordin (PKR-Kulim Bandar Baharu) dan Hee Loy Sian (PKR-Petaling Jaya Selatan).
.
Sementara itu Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali ketika mengulas tindakan empat Ahli Parlimen PKR yang berbasikal ke Parlimen. Berucap membahaskan usul kenaikan harga minyak di Dewan Rakyat, Ibrahim turut mencabar keempat-empat Ahli Parlimen itu terus berbasikal ke Parlimen sepanjang tempoh sidang Dewan Rakyat.