SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

28 May 2008

Wajah sebenar Khalid Ibrahim

dipetik dari malaysia-hariini.com

WAJAH sebenar Tan Sri Khalid Ibrahim, Menteri Besar Selangor bakal terbongkar apabila sudah ada pihak-pihak tertentu akan menelanjangi kehidupan zaman lampau beliau sewaktu bertugas di PNB dan juga Guthrie. Dengan pendedahan yang akan dilakukan itu, Khalid akan mengulangi apa yang pernah berlaku terhadap bekas – bekas menteri – menteri Selangor seperti Tan Sri Muhamad Taib dan juga Abu Hassan Omar dan ini memungkinkan beliau terpaksa mengosongkan kerusi Menteri Besar Selangor.

Khalid Ibrahim yang dilihat begitu rancak serta ghairah kononnya mempunyai segala fail-fail penyelewengan dan sebagainya tentang kerajaan Barisan Nasional sebelum ini dilihat seakan lupa bahawa beliau juga mempunyai fail-fail sulit turut boleh didedahkan lantas memalitkan malu yang cukup besar.

Ada pihak yang sudah dapat menghidu mengapa Khalid Ibrahim diminta untuk melepaskan jawatannya di PNB oleh Pengerusi syarikat ketika itu, Tun Ismail Mohamad Ali kerana beliau didakwa mempunyai beberapa hubungan ataupun lebih tepat skandal dengan beberapa orang kakitangan syarikat permodalan tersebut.

Hubungan ataupun skandal tersebut bakal didedahkan melalui sebuah buku yang dikatakan sudah siap hampir 80 % dan selain daripada pendedahan serta pengakuan beberapa nama yang dikaitkan dengan Khalid. Buku tersebut bakal juga mendedahkan mengapa kerajaan membatalkan ataupun mengambil alih Gutrie daripada penguasaan Khalid.

Malah kerakusan Khalid juga bukan sekadar di PNB ataupun di Guthrie semata-semata tetapi turut melebarkan kebejatan moral serta sikap hingga ke negara Indonesia dan ada bukti-bukti yang menunjukkan bahawa Khalid didakwa sebagai seorang lelaki yang tidak bertanggungjawab.
Khalid yang dilihat sejak akhir-akhir ini banyak putar belitnya sehinggakan sudah muncul rakyat di negeri beliau membuat laporan polis di atas beberapa penipuan di dalam manifesto yang Khalid dan Pakatan Palsu Rakyat janjikan semasa kempen PRU12. Khalid sebenarnya kini dilihat alat kepada kepentingan politik pihak-pihak tertentu.

Melihat cara Khalid yang begitu bersungguh-sungguh mahu mencari kesilapan kerajaan sebelum ini disifatkan juga sebagai salah satu taktik untuk menyembunyikan kelemahan pimpinan beliau dan juga latar belakang peribadinya sebelum ini.

Ada yang secara terbuka yang mengenali “siapa Khalid sebenarnya sebelum ini” turut mendakwa bahawa KeADILan sebenarnya sebuah parti yang menghimpun sebahagian orang-orang ataupun pemimpin yang rosak akhlak peribadinya dan mempunyai rekod skandal dan perlakuan yang terlampau.

Malah melihat cara Khalid mentadbir Selangor, beliau bukannya meletakkan masa depan negeri dan rakyat sebagai keutamaan tetapi lebih kepada mahu menguatkuasakan politik peribadi dan bersedia untuk menjadi pak turut sekalipun asalkan niat dan tujuan untuk memalukan pemimpin ataupun kerajaan sebelum ini akan tercapai. Secara jelas, mereka sedang menyemarakkan api politik balas dendam.

Namun Khalid lupa, satu jari sedang menuding kepada orang lain, sembilan jari sedang menuding kepada diri beliau sendiri dan dipercayai dengan terbitnya buku tentang Khalid ini, rakyat Negeri Selangor akan sekali lagi hampa untuk mencari seorang Menteri Besar yang bersih dan bermoral.

Secara mudahnya, sekiranya Khalid seorang pentadbir yang baik, kenapa selepas hilang jawatan dalam Gutrie, tidak ada pihak yang menawarkan beliau untuk menerajui mana-mana syarikat korporat atai pun konglomerat yang lain?

Sebab utama Khalid terlepas kedudukan dalam PNB akan terjawab sebaik sahaja buku tersebut berada di dalam pasaran dan ketika itu Khalid akan sedar bahawa jangan sesekali berniat untuk mengaibkan orang lain sekiranya diri sendiri turut mempunyai sejarah yang tidak baik dan moral yang boleh dipertikaikan.

Kita percaya Khalid tahu apa yang pernah beliau lakukan di PNB sehingga beliau terpaksa berundur daripada syarikat tersebut. Kita juga percaya kenapa Khalid gagal di Gutrie dan Khalid ada jawapan ini. Apa pun kita tunggu, apa reaksi Khalid?