SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

08 January 2013

Kalimah Allah boleh diguna bukan Islam - Presiden PAS

Cekati Tembaga menulis...

Demi kuasa manusia sanggup berbuat apa saja. Bukan sekadar berhabis wang ringgit, tanah negeri, isteri sendiri, malah agama Islam pun sanggup dijadikan bahan dagangan. 

Episod tahun baru 2013 yang baru seminggu membuka tirai kini bergegar dengan perjanjian ala hudaibiyah era moden yang dimeterai antara PAS - DAP -PKR.

Kalimah ALLAH yang dipertahankan oleh umat Islam seluruh dunia, sepanjang zaman - kini dengan mudahnya dijadikan bahan dagangan dan tawar menawar antara PAS dan DAP dengan Anwar Ibrahim sebagai saksinya. 

Nampaknya kemelut isu kalimah Allah yang ditimbulkan kembali oleh tokoh DAP pujaan Nik Aziz, Lim Guan Eng kini menemui titik akhir apabila Hadi Awang sebagai Presiden Kelab Penyokong-penyokong Anwar (nama baru bagi PAS) mengumumkan BUKAN ISLAM BOLEH MENGGUNAKAN KALIMAH ALLAH dalam urusan agama mereka.

Tahniah Hadi Awang, Tahniah Nik Aziz - Tahniah PAS!!



Jadi jelaslah kepada kita pakatan pembangkang memang sepakat, sebulat suara, sehati sejiwa - PAS meredhai bukan Islam menggunakan kalimah suci umat Islam ini.

Hubungan dagang PAS - DAP kini mencapai kemuncaknya apabila kalimah Allah bukan lagi ekslusif kepada umat Islam - mengikut fahaman baru PAS - dan ianya amat malang bagi bagi Islam. 

Jadi selepas ini apabila nanti kalimah Allah terpampang besar di pintu pagar dan di muka pintu gereja-gereja dalam bandar Kota Bharu, orang Islam tak boleh nak kata apa lagi. Sebab ini kata sepakat antara Hadi Awang, Nik Aziz, Anwar Ibrahim (pastinya) dan Guan Eng (manusia yang pandai mengambil peluang atas kebodohan Hadi Awang dan Nik Aziz).

Apakah Hadi Awang dan Nik Aziz (dengan kita abaikan terus Mat Sabu dan Khalid Samad) tidak tahu fatwa yang dikeluarkan pada 27 Disember 2009 yang mengfatwakan kalimah Allah adalah HARAM digunakan oleh bukan Islam.


Apakah pandangan Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng lebih betul daripada muzakarah majlis fatwa?

Tindakan PAS ini juga dengan sendirinya menolak titah Sultan Selangor yang dengan jelas dan konsisten, sebagai Ketua Agama Islam di Selangor - tidak membenarkan kalimah Allah diguna pakai oleh bukan Islam di negeri itu.



Pengumuman Hadi Awang ini juga dengan sendirinya mencacai pandangan Ulama besar PAS sendiri, Prof. Dato' Dr. Haron Din yang konsisten menegaskan sesiapa yang menyokong bukan Islam menggunakan kalimah Allah hukumnya adalah KUFUR. (Boleh lihat di sini)




Jadi kalau dah titah Sultan PAS tolak,
Keputusan Majlis Fatwa PAS tolak,
Pandangan Ulama' besar PAS sendiri tolak, 

Apa nak nak harap pada PAS lagi.