SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

26 December 2012

Kalimah Allah -Guan Eng nak selamatkan Nik Aziz dan Ngeh

Cekati Tembaga menulis...

Paparan di bawah adalah kenyataan yang dibuat oleh Lim Guan Eng, sahabat baik Nik Aziz berhubung penggunaan kalimah Allah kepada orang bukan Islam sedangkan larangannya sudah diputuskan oleh mahkamah.

Cina Godfather Junior DAP ni sengaja menimbulkan kembali isu kalimah Allah ini bagi mengalih pandangan umum terhadap skandal tanah yang melibatkan 2 ekor lagi Cina DAP Perak dengan PAS Kelantan berhubung pemilikan tanah seluas lebih 10,000 ekar di Gua Musang.

Barangkali bila melihat muka Nik Aziz pucat lesi dan 2 ekor Cina sepupu itu terkulat-kulat nak menepis penglibat mereka, Guan Eng sebagai godfather junior dalam DAP perlu memainkan peranannya dengan cuba mencungkil  sensitiviti orang Melayu dan isu kalimah Allah dilihat sesuai dengan ketika penganut Kristian merayakan hari besar mereka.

Guan Eng menggunakan sambutan krismas untuk menggesa kerajaan Malaysia membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Bible bahasa Melayu. lihat kenyataan Cina Melaka ni di sini.

Kan bangang punya gesaan, di saat Pas mengiktiraf Lim Guan Eng umpama Khalifah Umar Abdul Aziz tiba-tiba dia mencetuskan polemik agama dan mengundang kemarahan umat Islam. 

Tapi apakan daya kalau tak buat begitu, Cina 2 ekor di Perak tu dah kian lemas dengan skandal tanah dan Nik Aziz sendiri pun semakin gelisah, nak tak nak dia berharap isu kalimah Allah ini akan mengalihkan pandangan orang Melayu khasnya di Kelantan terhadap isu skandal 10,000 ekar tanah itu.

Walaubagaimana pun meskipun kita tahu ia hanya helah mengalih perhatian tetapi ini menunjukkan kepada kita belang sebenar DAP semakin keluar, ini dalam keadaan tidak berkuasa di Pusat pun dengan bongkaknya menggesa hak umat Islam ini dirampas. 

Bagaimana kalau ianya ditimbulkan bila Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri, dengan segala rahsia dalam kain Anwar ada pada DAP, dengan senang gesaan mereka akan dilayan mesra.

Usah kita membazir masa mengharapkan Nik Aziz akan menempelak Guan Eng kerana Nik Aziz tahu PAS perlukan DAP lebih daripada DAP perlukan PAS!!