SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

13 July 2012

Kisah RM3b cetus perdebatan hangat

Cekati Tembaga menulis...


KUALA LUMPUR 10 Julai - Kisah Three Billion Ringgit Man kembali mencetuskan perdebatan hangat pada persidangan Dewan Negara apabila ia sekali lagi ditimbulkan Senator Datuk S. Nallakaruppan.

Jelas Nallakaruppan, persoalan bagaimana Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh ke luar negara lebih kerap daripada Perdana Menteri dengan sendiri terjawab setelah kisah Three Billion Ringgit Man didedahkan.

Katanya yang juga bekas kawan baik Anwar selama 30 tahun, Ketua Pembangkang itu memiliki kekayaan yang cukup luar biasa hasil daripada amalan kronisme dan penyalahgunaan kuasa semasa bergelar Menteri Kewangan.

"Kalau di Hollywood, kita pernah dengar kisah Six Million Dollar Man, di Malaysia kita ada Three Billion Ringgit Man tapi kekayaan itu hasil duit rakyat dan ia mesti dipulangkan semula," katanya merujuk skandal RM3 bilion yang dikaitkan dengan Anwar.

Bagaimanapun beliau yang juga Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP) yakin Anwar tidak akan berbuat demikian, sebaliknya terus menuding jari kepada pemimpin-pemimpin UMNO kononnya ia satu konspirasi.

Dalam pada itu, beliau sekali lagi mengulangi dakwaan bahawa Anwar adalah pengamal biseksual tidak layak menjadi Perdana Menteri mahupun Ketua Pembangkang.

Jelasnya, beliau tidak akan sesekali berhenti melabelkan Anwar sebagai pengamal biseksual walaupun disaman RM100 juta kerana cukup mengenali nafsu Ketua Pembangkang itu selama mereka bersahabat baik.

"Dulu semasa 1998 ketika saya ditangkap dan dipenjara, saya tolong dia (Anwar) demi kawan. Saya berkorban demi mempertahankan Anwar. Saya tidak cakap mengenai liwat dan hubungan sulit dia dengan isteri orang.

"Tetapi selepas keluar penjara, Anwar tetap tidak berubah dan berterusan mahu merosakkan negara ini. Saya perlu tampil ke hadapan dan dedah semua perbuatan buruk beliau, tiada orang lain lebih mengenali Anwar kecuali saya," katanya.