SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

06 July 2011

Masih beragenda.. dari jalanan ke pusat tamadun bangsa..

Cekati Tembaga menulis...

Setelah dengan berat hati Si Ambiga untuk mematuhi Titah YDP Agong agar membatalkan perhimpunan haram, kepala demontrasi ini mengubah nada dengan menerima tawaran awal Perdana Menteri untuk berhimpun di stadium.

Keputusan ini pastinya tidak menggembirakan sebahagian besar pengikut pakatan pembangkang, kerana mereka beranggapan demo di stadium umpama berdemontrasi dalam tandas.

Tetapi setelah Ambiga mengadap YDP Agong dan terpaksa membuat keputusan untuk bersetuju membatalkan demontasi jalanan, pilihan untuk berdemo di stadium, pastinya mengundang rasa tidak selesa puak-puak pembangkang.

Apa kelas demo dalam stadium.. macam beruk dalam zoo. Salak la berapa lama pun, siapa yang nak dengar.

Untuk cover malu, mereka terpaksa mencipta isu baru yang boleh menagih simpati rakyat. Dan atas sebab itu, puak-puak jalanan (JALANG kata orang Terengganu) ini memilih Stadium Merdeka sebagai lokasinya.

Soalnya mengapa Stadium Merdeka yang kapasitinya hanya kira-kira 40,000 dipilih? Bolehkah stadium bersejarah itu memuatkan himpunan seramai 400,000 orang sebagaimana target himpunan jalanan itu?

Kenapa tidak berdemo di Stadium Shah Alam yang boleh memuatkan hampir 100,000 orang? Apakah kerana takut tidak dapat sambutan ramai kerana mood penyokong pembangkang sudah down teruk.

Oleh itu, untuk menghangatkan isu kembali dan menaikkan semangat skuad JALANG, mereka memilih untuk berdemo dan "mencemarkan" kemegahan Stadium Merdeka sebagai tapak bersejarah ketamadunan negara. Mereka tahu pastinya cadangan memilih stadium Merdeka tidak akan dibenarkan oleh kerajaan.

Ianya akan dijadikan alasan untuk tetap meneruskan himpunan di jalanraya kerana kononnya kerajaan mungkir janji dan tidak membenarkan stadium digunakan.

Kita sebagai rakyat biasa, yang cintakan keamanan dan kedamaian pasti sama sekali tidak bersetuju stadium Merdeka, tempat bersejarah di mana laungan kemerdekaan negara bergema, mahu dijadikan medan melalak "beruk-beruk dalam zoo" dan pusat berkumpul manusia-manusia kotor.