SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

19 October 2010

PAS terdesak pertahan Galas..

Cekati Tembaga menulis...

Tinggal 2 minggu sebelum 11,553 penduduk Galas membuang undi PAS semakin dihimpit pelbagai tekanan. DUN Galas yang dikendong mereka sejak PRU-12, 2008 dulu semakin tidak kejap di tangan, bebannya kian berat untuk digalas.

Pelbagai masalah semakin menghimpit PAS, dengan jentera di kawasan yang masih celaru, bantuan yang diharap daripada sleeping partner pakatan pembangkang lain yang masih tidak tiba, hanya mengharapkan jentera PAS Kelantan dari kawasan-kawasan lain datang membantu.

Khabarnya bantuan gerombolan jentera yang dipohon daripada DAP perlu dibayar dengar harga yang mahal iaitu terpaksa memberikan jawatan Penghulu Tanpa Mukim kepada pemimpin parti itu sebagai syarat untuk membolehkan DAP membantu PAS, terutama di kawasan majoriti Cina seperti di Kampung Bharu dan Kampung Pulai.

Jika ini berlaku, sejarah PRK DUN Galas akan menyaksikan seorang pemimpin DAP Gua Musang akan dinobatkan sebagai Penghulu Tanpa Mukim, menjadikan dirinya ahli DAP yang pertama akan bergelar Tok Penghulu di Kelantan.

Tidak cukup dengan itu, perebutan menjadi calon semakin menjadi-jadi sehingga memeningkan kepala Nik Aziz.

Malah khabarnya ada yang semakin berani ugut nak boikot kalau tak dapat menjadi calon.

PAS sekarang tidak seperti dulu...Galas kelihatan kian berat untuk digalas..