SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

13 January 2010

Anakanda dah berenti, Ayahanda nak tunggu bila lagi?

Cekati Tembaga menulis..

Desas desus pengunduran Nik Abduh Nik Aziz, putera Menteri Besar Kelantan daripada 'Pas Kelantan' semakin hampir menjadi kenyataan apabila beliau memilih untuk meletakkan semua jawatannya dalam agensi-agensi kerajaan negeri pimpinan ayahandanya.

Utusan Malaysia melaporkan Nik Abduh berhasrat untuk melepaskan jawatan Ahli Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandaraya Islam (MPKB-BRI) dan Pengarah Binaraya PKINK Sdn. Bhd. iaitu anak syarikat Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK).

Malah ini disahkan lagi apabila Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda Pas Pusat itu tidak hadir pada Majlis Pelantikan dan Angkat Sumpah Penerimaan Jawatan Ahli Majlis MPKB-BRI walaupun menerima surat tawaran daripada pihak berkuasa tempatan itu.

Alasan peletakan jawatan yang diberikan Nik Abduh ialah kerana ingin melanjutkan pelajaran dan menumpukan pada perniagaannya.

Sebelum ini memang terdapat khabar angin yang anak beranak Nik Aziz akan berundur dari pada kerajaan negeri ekoran pelbagai kemelut yang melanda keluarga mereka ditambah dengan hubungan dingin dengan beberapa pimpinan Pas Kelantan termasuk seorang Exco kerajaan Pas negeri ini.

Kita wajar menyokong hasrat Nik Abduh ini yang memilih mengekalkan istiqamahnya dalam menyatakan pendirian biarpun dihimpit dengan pelbagai masalah dan kemelut dalaman Pas negeri ini.

Kita puji kesanggupan Nik Abduh berundur dari jawatan-jawatan berelaun yang cukup selesa itu kerana mempertahankan pendirian mengelak daripada bersekongkol dengan beberapa kerat pimpinan Pas berkepentingan dalam kerajaan negeri.

Semoga Nik Abduh akan beroleh kedamaian yang dicari-carinya.. tapi kita hairan, dalam keadaan segetir ini yang menghimpit anak sendiri, Nik Aziz masih lagi menangguhkan pengundurannya..

Tok Guru, anakanda dah berhenti.. Tok Guru nak tunggu apa lagi...
.