SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

18 May 2009

Samanlah…Anifah tak akan tarik balik dakwaan ditawar TPM

dipetik daripada agendadaily

Isu Datuk Anifah Aman vs Datuk Seri Anwar Ibrahim jadi makin panas. Ini bila mana Menteri Luar itu tetap berpegang pada dakwaannya bahawa Penasihat PKR itu pernah tawar jawatan Timbalan Perdana Menteri padanya semasa gerakan 16 September untuk masuk Putrajaya menerusi pintu belakang.

Adik kepada Ketua Menteri Sabah itu yang pulang dari lawatan rasmi ke Amerika Syarikat pagi Ahad kata beliau sedia disaman oleh Anwar.

Sabtu Sankara Nair, peguam kepada Anwar menafikan Ketua Pembangkang itu ada buat tawaran jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada Anifah untuk lompat parti.

Katanya beliau dapat arahan supaya fail saman terhadap Menteri Luar itu jika dakwaan itu tidak ditarik balik dalam tempoh 24 jam. Anwar dilaporkan mengakui beliau ada sekali saja berhubung dengan Anifah menerusi telefon.

Beliau lalu memperlekehkan Anifah membuat dakwaan itu sebagai orang yang mungkin bermimpi nak jadi Timbalan Perdana Menteri.

Dalam sidang akhbar di KLIA Sepang itu Anifah juga mengesahkan Anwar ada telefon beliau sekali tahun lalu. Katanya beliau tidak ingat tarikhnya.

"Saya beritahu dia jangan buang masa, saya tidak sedia tinggalkan UMNO dan Barisan Nasional", katanya.

Mengenai sama ada sedia hadapi saman Anwar beliau berkata, "ya, saya tak ada masalah. Sebagai Menteri Luar ada ada banyak perkara penting nak dibuat. Anwar tidak membimbangkan saya".
.