SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

24 May 2009

1000 hadir Perasmian Kelompok Mesyuarat Cawangan UMNO Bahagian Pasir Mas

Baru sebentar tadi berakhir Majlis Perasmian Kelompok Mesyuarat Cawangan UMNO Bahagian Pasir Mas yang disempurnakan oleh Dato' Mustapha Mohamad, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan di Dewan Suria, Sekolah Menengah Sultan Ibrahim 1 Pasir Mas.

Walaupun ketibaan Dato' Pa pada jam 6.00 petang agak terlewat dari jadual asal jam 5.00 petang tetapi kesungguhan ahli-ahli UMNO Cawangan seluruh Parlimen Pasir Mas yang tetap setia menanti kehadiran beliau menjadikan dewan penuh sesak dengan hadirin.

Majlis dimulakan lebih awal dengan ucapan daripada wakil sayap Wanita, Pemuda dan Puteri disusuli oleh pidato Ketuanan Melayu oleh Che Johan Che Pa, Timbalan Ketua UMNO Pasir Mas. Che Johan dalam ucapannya menyeru orang Melayu mengenepikan perbezaan fahaman politik kepartian demi memelihara nasib orang Melayu terus terbela dan memastikan orang Melayu terus menjadi tuan di bumi bertuah ini.

1000 hadirin berdiri meraikan ketibaan Dato' Pa dan disusuli dengan tepukan gemuruh menggamatkan dewan. Majlis ini turut dihadiri oleh Sdr Ikmal Hisham Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Sdr Anuar Sapian Ketua Pemuda UMNO Kelantan, YB Dato' Abd Aziz Derashid ADUN Kuala Balah yang juga Naib Ketua UMNO Bahagian Jeli dan Dr Azmi Setapa Setiausaha Politik kepada Dato' Pa.

Majlis diteruskan dengan ucapan Dato' Hj Hanafi Mamat, Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas yang baru malam tadi diumumkan sebagai Bendahari UMNO Kelantan. Antara lain Dato' Hanafi melahirkan rasa bangga dan terima kasih atas kehadiran Dato' Pa untuk bersama dengan pejuang-pejuang UMNO Pasir Mas. Beliau melahirkan keyakinan berdasarkan track record yang dimiliki, Dato' Pa akan berupaya membawa perubahan kepada UMNO Kelantan.

Dato' Hanafi melahirkan keyakinan dengan keupayaan yang dimiliki oleh Dato' Pa, UMNO Kelantan akan kembali merebut kepercayaan rakyat Kelantan.

Dato' Mustapa dalam ucapannya anatara lain menyentuh mengenai kenangan di SMK Sultan Ibrahim 1 ini yang menjadi tempat beliau menuntut ilmu selama 2 tahun pada 1967 dan 1968. Beliau melahirkan rasa terhutang budi kepada guru-guru yang telah menjadikan beliau seorang insan seperti sekarang.

Menyentuh mengenai UMNO Kelantan yang baru sebulan diketuai beliau, Dato' Pa menegaskan untuk menerajui UMNO Kelantan bukan menjadi keutamaannya tetapi apabila diberikan kepercayaan ini, beliau akan laksanakan sebaik mungkin.

Beliau melihat pilihanraya kecil DUN Manik Urai akan menjadi medan ujian pertama kepada barisan baru kepimpinan UMNO Kelantan. Beliau mahu setiap ahli UMNO di semua peringkat akan mengembelingkan usaha dan mengerah keringat untuk menawan kembali kerusi berkenaan.

Dato' Pa menolak usaha melabelkan Manik Urai sebagai kubu kuat Pas kerana UMNO pernah memenanginya pada tahun 2004 walaupun dengan majoriti yang kecil. Oleh itu beliau menyeru untuk sama-sama menjadikan hasrat memenangi kerusi DUN Manik Urai ini sebagai satu titik mula ke arah kebangkitan semula UMNO.

Majlis yang dipengerusikan oleh Tn Hj Zainuddin Mohd Noor, Timbalan Ketua Penerangan ini berjalan dengan meriah dan berakhir pada kira-kira jam 6.40 ptg.

Sekalung ucapan tahniah diucapkan kepada Dato' Hj Hanafi Mamat atas kejayaan UMNO Bahagian Pasir Mas mengadakan program ini.
.