SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

03 March 2009

Perhimpunan Pribumi Perkasa Negara dan Sidang Kemuncak Pribumi Negara

Perhimpunan Pribumi Perkasa Negara dan Sidang Kemuncak Pribumi Negara akan dilangsungkan pada Mac 22hb, 2009 bertempat di Kelab Kilat Kuala Lumpur, Kompleks Sukan TNB Bangsar, Kuala Lumpur dari pukul 8:30 pagi hingga ke 6 petang.

Tujuan Perhimpunan dan Sidang Kemuncak ini adalah:

1. Memupuk semangat penyatuan dan perpaduan Pribumi dari pelbagai fahaman di atas perkara-perkara yang menyentuh hak Pribumi dan kedaulatan negara.

2. Mendukung dan memperkukuhkan sendi-sendi utama Perlembagaan Negara sebagai asas penyatuan rakyat Malaysia seluruhnya.

3. Mendapatkan maklumbalas serta cadangan-cadangan dari akarumbi Pribumi mengenai usaha melindungi dan memperkukuhkan hak-hak mereka dari dicabari oleh mana-mana pihak bagi maksud kepentingan sempit mereka.

PERKASA ditubuh dan diluluskan pendaftaran oleh Pendaftar Pertubuhan pada September 16hb, 2008 atas tujuan seperti yang tertera dalam Fasal 4 Perlembagaan PERKASA berikut:

1. Memperkasakan Islam sebagai agama persekutuan,
2. Memperkasakan Bahasa Melayu sebagai Bahasa kebangsaan,
3. Memperkasakan kedaulatan Raja-Raja Melayu,
4. Mempertahankan Hak-hak Keistimewaan Orang Melayu dan Pribumi,
5. Memperkasakan Kaum-Kaum Pribumi,
6. Menyatupadukan Kaum-Kaum Pribumi dan perpaduan rakyat Malaysia
7. Mempertahankan Kedaulatan Negara.

Perhimpunan ini merupakan acara kemuncak bagi PERKASA yang sepanjang setahun telah menggembelingkan usaha ke arah penubuhan, membina keahlian, dan menganjurkan serta melibatkan diri dalam Majlis-Majlis Ilmu seperti Forum, Seminar, Dialog dan lain-lain sama ada di Kuala Lumpur atau di luar Kuala Lumpur serta di Televisyen untuk menyuarakan pendirian Perkasa dalam pelbagai isu-isu.
.