SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

22 February 2009

Piala FA : Kelantan makan besar lagi

PENYERANG Kelantan, Mohd Khalid Jamlus (tengah) membuat percubaan ke arah pintu gol Polis dalam saingan di Stadium Sultan Mohd IV, Kota Bharu, malam tadi. Tuan rumah menang 5-1

KELANTAN menepati status selaku pasukan pilihan apabila membelasah Polis 5-1 manakala juara bertahan, Kedah sekadar seri 1-1 dengan UPB-MyTeam pada pada perlawanan pertama pusingan kedua Piala FA, malam tadi.

Di Stadium Sultan Muhammad ke-IV, Polis lebih dahulu mengejutkan tuan rumah menerusi jaringan Mohd Fauzi Abdul Majlid yang merembat dari jarak dekat selepas menewaskan penjaga gol Kelantan, Halim Napi menerusi gerakan yang dimulakan Khairul Zal Azmi pada minit kesembilan.

Namun kelebihan pelawat hanya bertahan selama dua minit apabila Khalid Jamlus yang melepasi perangkap ofsaid tenang melepaskan rembatan leret untuk gol penyamaan Kelantan.

Perlawanan kemudian berlangsung agak hambar dengan Kelantan seperti kehilangan punca dan mereka harus berterima kasih kepada Halim yang mempamerkan aksi tangkas menepis percubaan Khairul Zal yang hampir menerjah gawang Kelantan pada minit ke-43.

Kelantan kemudian meningkatkan permainan pada babak kedua dan memastikan kemenangan menerusi empat gol disumbangkan Khalid (m-63), Norfarhan Mohamad (m-68), Indra Putra Mahayuddin (m-80) dan Ramzul Zahini (m-81).
.