SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

02 November 2008

Timbalan Presiden: Debaran makin terasa….


Tumpuan kini hanya pada Tan Sri Muhammad Muhd Taib dan Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Mampukah Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah dan Ketua Menteri Melaka itu menyertai Tan Sri Muhyiddin Yassin bertanding merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO?

Tandatanya ini semakin mendebarkan apabila Muhammad Sabtu mendapat lima lagi pencalonan menjadikan jumlah yang diperolehinya 22 manakala Ali pula tiga yang meningkatkan kedudukannya pada 26.

Lima bahagian yang calonkan Muhammad ialah Bera, Jerantut, Pasir Mas, Rantau Panjang dan Kuala Krau. Manakala Ali mendapat pencalonan dari Keningau, Padang Serai dan Batu.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri pula setakat ini dapat 69 pencalonan. Beliau menambah empat pencalonan yang diterima dari Bagan, Tambun, Kota Bahru dan Kubang Pasu.

Ahad selain kemungkinan pencalonan dari bahagian-bahagian lain Muhammad dilihat boleh bergantung harap pada enam bahagian dalam negeri Selangor yang akan berbesyuarat iaitu Hulu Selangor, Puchong, Kapar, Pandan, Kota Raja dan Kelang.

UMNO Selangor ada 22 bahagian.Dari bahagian-bahagian yang sudah bermesyuarat bekas Menteri Besar Selangor itu setakat ini cuma miss pencalonan dari UMNO Bahagian Shah Alam.

Ali pula sekalipun turun dengan backing enam bahagian di Melaka telah membuktikan beliau mampu menarik pencalonan dari bahagian-bahagian di negeri lain.

Kuota kelayakan untuk jawatan Timbalan Presiden ialah 39.

.