SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

27 September 2008

Mahu akar umbi buat keputusan alih kuasa

PASIR MAS - Ketua UMNO bahagian Pasir Mas, Datuk Abdul Rahim Abdul Rahman bersetuju dengan prinsip pelan peralihan kuasa 2010 yang disarankan Perdana Menteri.

“Saya bersetuju dengan prinsip tersebut tetapi biarlah keputusan itu dibuat oleh akar umbi, iaitu bahagian,” katanya ketika ditemui di Kubang Panjang, semalam.

Abdul Rahim berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, Tan Sri Annuar Musa yang menyatakan UMNO Kelantan memberikan sokongan penuh terhadap pelan peralihan kuasa yang diputuskan oleh Majlis Tertinggi (MT) UMNO Malaysia, iaitu daripada Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kepada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau memberitahu, biarlah bahagian yang menentukannya mengenai perkara tersebut melibatkan kedua-dua pemimpin terbabit.

“Kita punya prinsip peralihan kuasa, tetapi bila peralihan kuasa berlaku kita patut bagi kepada bahagian untuk menentukan iaitu akar umbi yang memilihnya,” katanya. Beliau berkata, perkara ini pernah disuarakan Perdana Menteri, bahawa peralihan kuasa itu boleh ditukar.

Annuar dalam kenyataannya pada 22 September lalu berkata, perbincangan yang diadakan di kalangan ketua-ketua bahagian Kelantan yang dihadiri hampir kesemua ketua bahagian mencapai kata sepakat menyokong pelan peralihan kuasa tersebut.
.