SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

06 July 2008

Tubuh suruhanjaya bebas siasat dakwaan liwat - Isa

SEREMBAN: Kerajaan disaran agar menubuhkan sebuah suruhanjaya bebas bagi menyiasat semua aspek yang melibatkan isu dakwaan liwat membabitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketika membuat saranan itu, bekas Naib Presiden Umno Tan Sri Mohamed Isa Abdul Samad berpendapat rakyat kini makin keliru dengan tipu daya dan helah politik yang digunakan untuk menutup fakta yang berlaku.

Malah, kata beliau, berdasarkan kepada kenyataan yang dibuat oleh Anwar dan pemimpin PKR, mereka seolah-olah tidak yakin dengan sistem perundangan yang ada di negara ini.

"Oleh sebab itu, dengan penubuhan suruhanjaya bebas ini nanti yang keanggotaannya terdiri daripada kalangan pengamal undangundang, tokoh agama, ahli akademik, profesional dan ahli berpengaruh dalam masyarakat, boleh menyiasat dakwaan berkenaan secara telus dan saksama," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Mohamed Isa berpendapat kewajaran kerajaan menubuhkan suruhanjaya berkenaan antara lain disebabkan apabila laporan polis dibuat oleh seorang pemuda yang mendakwa diliwat, maka Anwar, PKR dan sekutu politiknya menganggapkan ia satu konspirasi yang diatur untuk menyekat kebangkitan politik Anwar.
.
Beliau berkata, menerusi penubuhan suruhanjaya itu, selain memastikan sama ada wujud konspirasi atau sebaliknya, ia juga boleh menghalang manamana pihak pada masa akan datang daripada membuat tuduhan palsu kepada pemimpin kerajaan yang kadang-kadang tidak masuk akal.

-BERNAMA

.